שר החקלאות אורי אריאל (האיחוד הלאומי) התייחס הבוקר (רביעי), בתכניתה של אילה חסוןב-103FM, למשבר חוק הגיוס, שבעקבותיו, לדבריו, "אנחנו עלולים לראות את עצמנו בבחירות רק כי גורמים בקואליציה טיפסו על עץ גבוה". מלבד זאת, הוא חשף כי ח"כ נפתלי בנט לא הסכים להכניס למצע עניינים של דת ומדינה".



"מבחינת האיחוד הלאומי, ישנה שאיפה להמשיך לרוץ יחד עם מפלגת הבית היהודי, אך טרם קיבלנו תשובה מהבית היהודי בנושא. אמש קיימנו ועידה על עתידו של הבית היהודי. מדובר במפלגה ללא מצע, וכאשר הצענו נוסח כלשהו יו"ר המפלגה סירב לו. היחיד שלא הסכים להכניס למצע עניינים של דת ומדינה היה נפתלי בנט".



כשנשאל האם הבית היהודי מראה לו את הדרך החוצה, השיב השר: "אנחנו רואים באחדות כערך, אם מישהו מהבית היהודי מעוניין בפיצול לא אוכל להכריח אותו לעבוד עמנו יחד. עד כה ישנה עבודה טובה ומשותפת בסיעה ולהערכתי היא הסיעה הטובה ביותר בכנסת כיום".



 


"אנחנו שואפים להחליף את נתניהו לעת עתה", הוסיף אריאל. "אני חושב שהשר בנט מבין זאת גם כן. אנחנו לא נמצאים בתהליך החלפת ראש ממשלה וחושבים שהקואליציה צריכה להימשך עד הבחירות. רוב הפרסומים כנגד נתניהו הם מזויפים, אלו הדלפות ופרשנויות שלא יצא מהם שום דבר לעת עתה".

"המשטרה גייסה עדי מדינה מה יצא מזה?", המשיך השר, "אני לא מכיר את חומרי הגלם, אך מניסיוני אני רואה יותר מידי קצף על פני המים. יש לנתניהו המון יריבים שמנסים להפיל אותו ואני מקווה שגורמי האכיפה והפרקליטות הם אכן רודפי צדק אמיתיים. מהיכרותי את אנשי המשטרה מדובר בצוותים הגונים, בכל מערכת ישנם תקלות, אך אני לא רואה סיבה לא לתת אמון במערכות הקיימות. אם האווירה בציבור מורעלת על ידי כוחות כאלה ואחרים זה יכול לפגוע גם בנתניהו ובשגרת עבודתו. לעת עתה עושה הרושם שהוא דווקא מתחזק בסקרים בעקבות הפרשות".

כשנשאל האם המשבר הקואליציוני יוביל לבחירות השיב: "אינני יודע לאן מכוון ראש הממשלה, אך אני בטוח שאף אחד מהקואליציה לא רוצה בחירות. לעיתים דברים יוצאים מכלל לשליטה. אנחנו מתווכחים על נושאים חשובים אבל לא כאלו ששווה ללכת לבחירות בגללם. אנחנו עוללים לראות את עצמנו בבחירות רק כי גורמים בקואליציה טיפסו על עץ גבוה".

לסיום התייחס השר לסוגיית חקלאות הקנאביס בישראל: "עד כה התקיים דיון אחד אצל ראש הממשלה בנושא והוא ביקש לבחון את הנושאים כלכליים. תהיה ישיבה נוספת שאחריה נחליט על הדברים ונגיע להכרעה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן