בצל המתיחות בקואליציה סביב משבר חוק הגיוס, אמר היום (רביעי) ל"מעריב" ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, כי הוא מעריך שבמוצאי שבת תיפול ההכרעה בנושא: "אני מתאר לעצמי שבמוצאי שבת נתניהו כבר יידע אם הולכים לבחירות או לא. עורכי הדין שלו הם שומרי שבת והוא לא ידבר אתם בטלפון מחשש שמיירטים שיחות. הוא חוזר ביום שישי בצהריים, ובמוצאי שבת יישב איתם ונדע אם הולכים לבחירות".



לדבריו, "אנחנו מחכים כבר חמישה חודשים לטיוטת חוק גיוס של שקד. מי שאומר שאנו סחטנים צריך לדעת שאנו מחכים חמישה חודשים. אין לנו שום נשק פוליטי חוץ מחוק התקציב ולא ניתן להעביר אותו בלי חוק גיוס, שכן אחרת איזה אינטרס יהיה להם להתאמץ. הסיכויים להסדר תלוי בנוסח הטיוטה של חוק הגיוס. נראה מה הנוסח. נראה אותו למועצת גדולי התורה והם יורו לנו האם להסתפק בטרומית". 



 



הוא הסביר כי "הוא צריך להיות מקובל על היועמ"ש כפי שליברמן רוצה, ואז יחתמו או לחלופין נדרוש להעביר את שלושת הקריאות לפני התקציב, או שיחכו שבעה שבועות עם התקציב עד מושב הקיץ, לא יקרה כלום".

"זה תלוי בראש הממשלה. מבחינתנו, אם נקבל הצעה שעונה לנו על חוק הגיוס וגדולי ישראל יסמכו ידיהם אז המשבר נגמר. שקד נחתה כבר, ברוך השם. אם ראש הממשלה רוצה בחירות או לא רק במוצאי שבת נדע".


בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי, אמר מוקדם יותר במהלך שיחה עם תומכי מפלגתו באשדוד, כי "הציבור לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות מיותרות". "בשיחות האינטנסיביות שאני מקיים עם כל השותפות הקואליציוניות, אני משוכנע שמשבר חוק הגיוס פתיר", אמר יו"ר ש"ס, שהוסיף: "יתרה מכך - אפשר לפתור אותו באופן מיידי. הציבור לא יסלח למי שיוביל כעת את המדינה לבחירות מיותרות ויפרק את ממשלת הימין החברתית ביותר שכיהנה בישראל".

שלשום הצהיר שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמפלגתו איימה לצאת מהקואליציה במקרה שבו חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחית, כי "אריה דרעי הודיע שהוא מנתק איתי כל קשר, תם פרק. רצונו של אדם כבודו".

מי שהתייחס מוקדם יותר היום למשבר הוא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שמתח ביקורת על הטיפול בנושא ואמר: "המשבר בנושא חוק הגיוס פתיר לחלוטין. אין שום סיבה שלא יימצא פתרון, אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך".

לאחר שעקץ, הוסיף גפני: "אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לפתור. אנחנו מאמינים שלומדי תורה, כל מי ש'תורתו אומנתו' צריכים דחייה, תמיד אמרנו את זה, אבל בג"ץ פסל את זה. צריך להכין את התיקון לחוק, וזה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק. אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה. לא קיבלנו הצעה, גם אריה דרעי לא קיבל הצעה כזאת".

באופן דומה, ח"כ מנחם אלעזר מוזס הצהיר בתכניתה של אילה חסון ב-103FM כי "כולם מרגישים את רוח הבחירות", וציין כי "חוק הגיוס הוא לא נושא שולי אלא ליבת ההסכם הקואליציוני".