ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני תקף היום (רביעי) בחריפות במליאת הכנסת את ההסכמים מול עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר בפרשות נתניהו, וקרא גם  לתקשורת להתחיל בחשבון נפש. לדבריו, "עדי מדינה, עבריינים, אסור שיצאו בלא עונש". לחברי הקואליציה אמר: "שפנים שלא מסוגלים להוקיע עבריינים מתוכם". 



"עדי מדינה, עבריינים שיוצאים בלא עונש זה מסר רע מאוד לציבוריות הישראלית", טען רוזנטל. "השיטה לפיה תשחית, אבל אם תתן ראש של פוליטיקאי - תצא נקי היא לא לגיטימית. אדוני היועץ המשפטי, לא! כדי לברר את האמת אפשר להפחית בעונשו של אדם שפשע אבל לא ראוי לפתור עבריינים ששירתו בתפקיד בכיר בשירות המדינה, שפעלו נגד האינטרס הציבורי, בלא כלום". 

ניר חפץ ושאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ ושאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
רוזנטל, עיתונאי בכיר לשעבר בעצמו, תקף בחריפות גם את התנהלות התקשורת וטען שהיא חייבת לבדוק את עצמה: "מלבד שולחן הממשלה, יש להפנות אצבע גם לתקשורת. עיתונאים שמכסים כעת את פרשות השחיתות הללו הם לא חלק מזה? חלקם שיתפו פעולה באופן מלא, חלקם בשתיקה. בכל פרשיות נתניהו יש זיקה לכלי תקשורת. "ידיעות אחרונות", "וואלה", ערוץ 10 ולא במקרה. אם אנחנו חרדים לגורל הדמוקרטיה, עלינו לבדוק גם את התקשורת ובעיקר שהתקשורת תבדוק את עצמה. השחיתות בה מסוכנת לא פחות. אך כמו בממשלה, גם בעיתונות אין חשבון נפש ראוי ואמיתי".

רוזנטל פנה לחברי הקואליציה ואמר: "סדום ועמרה חרבו כי לאף אחד לא היה אומץ להוקיע גנבים ולוקחי שוחד. גם שפני הקואליציה מסרבים להוקיע עבריינים מתוכם"