ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) האשים היום (רביעי) במליאת הכנסת את שרת התרבות מירי רגב בסיכול הצעת חוק שנועדה לאסור על גביית עמלה בעבור רכישת כרטיסים באופן אלקטרוני, לטובת מקורביה, משה ולאון אדרי, שמחזיקים ברשתות אולמות הקולנוע. לטענתו, ההצעה טורפדה לאחר שאושרה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת.



"השרה מירי רגב מסייעת לבעלי ההון על חשבון ציבור בוחריה", אמר ח"כ רוזנטל. "רגב מקורבת לאחים אדרי, בעלי רשתות בתי קולנוע ולפיכך טרפדה היום את הצעת החוק של ח"כ זנדברג ושלי, הצעה שנועדה לאסור על גביית עמלה מיותרת בגין רכישת כרטיסי קולנוע אלקטרוניים. החוק כבר נתמך על ידי הממשלה ועבר בוועדת הכלכלה כאשר נציגי משרד התרבות לא הביעו כל התנגדות. לשרה רגב לא היה אומץ להודות שהיא עובדת בשביל בעלי ההון אך מאחורי הקלעים הצליחה למנוע הבאתו להצבעה במליאה. מריחים שחיתות? צודקים".



מיקי רוזנטל. צילום: פלאש 90
מיקי רוזנטל. צילום: פלאש 90



מהשרה רגב לא נמסרה עדיין תגובה לטענת ח"כ רוזנטל. כזכור, בספטמבר 2017, שלחו האחים אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע בישראל, מכתב לאקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה ובו הודיעו כי אין בכוונתם להגיע לטקס פרסי אופיר בשל אי הזמנתה של שרת התרבות לאירוע.



ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "השרה מירי רגב ומשרד התרבות והספורט הבהירו לכל אורך הדיונים שההצעה הגורפת והלא מידתית של ח"כ תמר זנדברג עלולה להעלות את מחירי הכרטיסים לתושבי הפריפריה, מיטיבה עם האוכלוסיות החזקות וגורמת אף נזק לתעשיית הקולנוע. המשרד הציע נוסחאות פשרה מאוזנות ושקולות. השרה מברכת על החלטת ח"כ זנדברג יוזמת החוק, להסירו במתכונותו הקיימת ותשמח לקדם את הצעת הפשרה שהציע המשרד. טוב יעשה ח"כ מיקי רוזנטל  שילמד את העובדות ולא יעשה 'שקשוקה' כהרגלו".
 

משה ולאון אדרי. צילום פלאש 90
משה ולאון אדרי. צילום פלאש 90