נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא תקף את המשטרה וטען כי היא רודפת אותו ומגייסת עדי מדינה נגדו למרות שאין בדבריהם אמת, עורר הערב (רביעי) תגובות רבות וזועמות באופוזיציה. יו"ר "המחנה הציוני", אבי גבאי טען כי מדובר בשפה עבריינית, בעוד יו"ר "יש עתיד" הוסיף כי במעשיו נתניהו מערער את אמון הציבור במוסדות המדינה.



בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, אמר גבאי כי "ראש הממשלה מתנהג כאחרון העבריינים. הולך על ראשו של היועץ המשפטי ומהלך אימים על עדים. אין "תעשיית עדי מדינה" בישראל. יש תעשייה של שחיתות שלטונית ובראשה עומד לא אחר מנתניהו עצמו.  אחרי המתקפה על המפכ"ל, נתניהו הולך על ראשו של היועץ המשפטי לממשלה ומהלך אימים על עדים. ראש הממשלה כאחרון העבריינים. עם ישראל זכאי למנהיג שמחזק את ישראל ולא תוקף את רשויות החוק שלה". 





יו"ר יש עתיד לפיד הוסיף כי "אמירותיו של נתניהו היום נגד רשויות החוק הן שיא חדש של טירוף מערכות. עם כל ההבנה למצוקה שלו ראש הממשלה לא יכול להודיע לאזרחיו שהמשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט וכל מערכת שלטון החוק עוסקת בקידום 'שקרים הזויים' ואסור לסמוך עליה. ראש ממשלה אמור לחזק את אמון הציבור במוסדות המדינה, לא לפגוע בהם באופן שייקח הרבה שנים לשקם. מדינת ישראל חשובה יותר מכל אחד מאתנו, כולל נתניהו. כשראש הממשלה מתחיל לפגוע במדינה בגלל בעיותיו האישיות, הוא חוצה קו אדום שאסור לחצות".



גם גורמים המקורבים לעד המדינה שלמה פילבר הכחישו את טענות ראש הממשלה, כי הוא שיקר למשטרה ביודעין במסגרת עדותו נגד נתניהו, ואמר כי "בעקבות הדברים החריפים של ראש הממשלה גורמים בסביבתו של פילבר מופתעים ומכחישים את אומרים כי כל דבריו של פילבר הם אמת הוא אינו משקר כדי להימלט מהדין אלא עדות אמינה וכנה לחלוטין אלו הדברים שאומרים בסביבתו של פילבר אצל חפץ ואצל המשטרה לא מגיבים לדברים הללו".



חברת מפלגתו של גבאי, חה"כ שלי יחימוביץ הוסיפה כי "הטרגדיה הגדולה שלנו היא שלראות ראש הממשלה משקר במצח נחושה, ומסית את הציבור נגד המשטרה שלו - הפך לשגרה יומיומית בלתי מרעישה", חה"כ מיכל רוזין הוסיפה עוד כי "העולם על פי החשוד מבלפור ושליחיו: עדי מדינה הם אויבי העם, המשטרה מנהלת הפיכה שלטונית ואזרחות טובה, קרי מסירת עדות, היא הלשנה. הפגיעה באמון הציבורי היא סכנה אמתית למדינה. הממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה".



העיתונאי והפובליציסט דן מרגלית הזכיר לנתניהו את דבריו בזמן חקירת אולמרט, וטען כי ראש הממשלה משקר ב"רמה מזעזעת". מרגלית אף הזכיר כי עד מדינה מחויב לצרף הוכחות לדבריו ואף לעבור בדיקת פוליגרף.