שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון לכאן ב' לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על עדי המדינה המגויסים נגדו ועל כך שמפעילים עליהם לחצים על מנת שישקרו ויעידו נגדו. "אמרתי פעמים רבות שמנדלבליט הוא אדם ישר ומקצועי ואני סומכת על דעתו. שמנהלים חקירה משתמשים בכלים שונים ועדי מדינה זה כלי מקובל, למרות שמדובר באדם שעבר עבירות. ראש הממשלה יכול להגיד מה שהוא רוצה כל עוד זה במסגרת חופש הביטוי. אני מכירה את אנשי אכיפת החוק מדובר באנשים מקצועיים וישרים. אני לא שמעתי מה שראש הממשלה אמר אבל בוודאי שאנשי מערכת אכיפת החוק לא אומרים לשקר".


שקד התייחסה גם לדיווחים השונים על עדותו של ניר חפץ בחדרי החקירות. "אני לא מתייחסת לידיעות מחקירות או הדלפות", אמרה, "החקירות כרגע מתנהלות. אני מציעה לכולם להתאזר בסבלנות. חלק מההדלפות מגוחכות כמו למשל שראש הממשלה לא נשמע לגורמי המקצוע. לא נבחרנו להיות בובות של הדרג המקצועי ומותר לנו להחליט אחרת מאנשי המקצוע. זה ניתוח של כיצד ראש הממשלה מקבל החלטות. אנחנו שומעים את אנשי המקצוע ומקבלים החלטות בשביל זה נבחרנו. אדם נחקר ואונליין הדברים מפורסמים". 


 

על משבר הגיוס אמרה שקד כי "השר דרעי, גפני, ליצמן, בנט ואני עבדנו בשבוע האחרון כדי למצוא פתרון למשבר. זה משבר פתיר בהחלט. הפתרון הוא להעביר בקריאה טרומית את חוק הגיוס על פי ההערות של היועמ"ש ולהעביר את התקציב. אנחנו נגיע לנוסח מוסכם ואני חושבת שזה פתרון שהוא סך הכל הגיוני. הייתה התחייבות לשר האוצר להעביר את התקציב במרץ והייתה התחייבות להעביר את חוק הגיוס ובהתחייבות צריך לעמוד. אני בהחלט מאמינה שביום ראשון אפשר להביא את הנוסחה. שר הביטחון יכול רק לברך על החוק שהוא יותר מחמיר יחסית לחוק הקודם. הקואליציה הזאת מאוד יציבה וראשי המפלגות צריכים להחליט האם הם רוצים לגרור את המדינה לבחירות ולהפיל ממשלת ימין". 

בראיון לגל"צ אמר יו"ר מפלגתה של שקד כי "המשבר בהחלט פתיר. המפתח לא קשור לליברמן או לחרדים אלא לנתניהו. בסוף בסוף יש לנו נוסחה שעובדת לכולם. בסוף זה ייחתך רק ביום ראשון במפגש ראשי המפלגות עם נתניהו. בהחלט יש נוסחה שתעבוד אם כל אחד יבלע קצת צפרדעים. גם היום ליברמן חי תחת חוק. החוק החדש שמדובר הוא יותר קשוח כלפי החרדים ולליברמן לא צריכה להיות בעיה. זה צריך להיות עניין של רצון. אם נתניהו יחליט שהוא רוצה בחירות יהיו בחירות. אם ירצה יציבות ממשלה תהיה ממשלה. כל מה שעשינו במהלך השבוע זה חשוב אבל בסוף הכל ייחתך אצל נתניהו".

בנט התייחס עוד לעתידו הפוליטי ואמר כי "אני לא מתכוון לדחוק את נתניהו החוצה. אבל אני מתכוון בפעם הבאה לדרוש את תיק הביטחון. אם נתניהו יירד מהבמה אני  מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה".