סגן שר הבריאות אמר היום (חמישי) בראיון לגל"צ בנוגע למשבר הגיוס המאיים על שלמות הקואליציה כי "יש החלטה של רבנים ואני מכבד אותם. יש החלטה של מועצת גדולי התורה. לא מוצא חן בעיניהם שלא יבואו לאגודת ישראל. חד משמעית הדרישה להעביר את החוק נשארה על כנה. הדרישה להעביר את חוק הגיוס בשלוש קריאות נותרה - אין הצעת פשרה על השולחן כעת. עד הרגע הזה אין שום הצעת חוק שאנחנו יכולים להביא לרבנים. נאמר לי כי גם ביום ראשון לא תהיה הצעה. אני לא יכול להביא דבר כזה לרבנים.

עוד אמר ליצמן כי "גם גפני וגם דרעי יודעים שבלי חוק גיוס לא תהיה שום ממשלה. לא כתוב בעשרת הדיברות שתקציב חייב להיות לפני פסח. אני יכול להעיד לכם שמיום רביעי בלילה בשבוע שעבר שנפגשנו עם ראש הממשלה אף אחד לא דיבר איתי מהליכוד. ההישגים הפוליטיים שלי ושל חבריי לא שווים את קליפת השום אם אין חוק גיוס. אין לי מושג מה יהיה בשבוע הבא אני ממלא הוראות של הרבנים".

לגבי דברי ראש הממשלה בנוגע לעדי המדינה בחקירותיו אמר ליצמן ש"אני מתפלא שלא הציעו לראש הממשלה להיות עד מדינה. יש לי רושם שארבעה עדי מדינה זה להיטות יתר. לא שמעתי מעולם על תיק שיש בו ארבעה עדי מדינה ועדיין אין בו תוצאות".

בראיון ל-103FM אמר ח"כ יצחק וקנין מש"ס כי "אני לא חשוב שישנה פשרה אלא רצון להגיע להסדר שמתאים לכל חברי הקואליציה. ישנה בעיה כעת עם 'מפלגת ישראל ביתנו' ומעט בעיות עם מפלגת 'כולנו'. בסופו של יום כולנו יודעים שאת הבעיה הזו חייבים לפתור, לא נותר לנו זמן רב. אי אפשר לדחות זאת עוד אני מניח שהכל ייפתר".
"אני חייב לומר אחת ולתמיד", הוסיף, "לימודי התורה הם ערך עליון לכל אזרחי מדינת ישראל, גם עבור אלו שלא מתפללים כלל. מנגד אני מודה לכך שאנחנו חיים בג'ונגל של המזרח התיכון, אני תושב הצפון , 800 מטרים מהגבול ושירתתי בדרום לבנון. אני מכיר היטב את המציאות המתוחה של המדינה שלנו ומבין את החשיבות של צה"ל וחייליו".

לגבי האפשרות שמפלגת ש"ס תשב עם 'יש עתיד' בממשלה, כפי שפורסם במעריב אונליין, אמר וקנין כי "מי ששם תווית על מפלגה מסוימת משקר לעצמו, כבר ראינו מפלגות שגרמו לנו להיות מחוץ הקואליציה בעבר ולבסוף התחלפנו והם נותרו בחוץ. בפוליטיקה הכל נזיל, כל בוקר יכול לקרות משהו חדש. אני לא פוסל שום מפלגה אך על פי תחושת הבטן שלי ושל המפלגה שלי אנחנו מתחברים באופן טבעי עם הליכוד. האופוזיציה היא מדבר שלא מאפשר להשפיע ולקדם את הדברים שעבורם נבחרת".
עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן