נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (חמישי), במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן, כי הוא החליט להטיל מכס של 25% על ייבוא אלומיניום ו-10% על ייבוא פלדה למדינתו, זאת על אף הלחץ הרב שהופעל עליו בנושא על ידי בכירים באיחוד האירופי, שביקשו ממנו לא לעשות זאת.



עם זאת, הוא נסוג מן ההתחייבויות הקודמות שלו, והסכים להוציא מרשימת המדינות שעל ייבוא מהן יוטל המכס. במסגרת זו, הוצאו מהרשימה מקסיקו, אוסטרליה וקנדה, כמו גם מספר מדינות נוספות.



בדבריו, התייחס טראמפ לייבוא מתכת ואלומיניום לארצו כאל "תקיפה נגד אמריקה", והסביר כי הצעד הנכון ביותר שיש לבצע הוא לפתח את הייצור המקומי מטעמי ביטחון לאומי. "אם אתה לא רוצה לשלם מס, הבא את המפעל שלך לארה"ב", אמר.



בתוך כך, המנהיג האמריקאי הציע להוריד את תעריפי הפלדה והאלומיניום למדינות ש"יתייחסו אלינו בצורה הוגנת". מלבד זאת, הוא דרש ויתורים מהאיחוד האירופי בנושא, והתלונן כי הגוף הבינלאומי מתייחס לסחר במכוניות אמריקאיות בצורה לא הוגנת.



לפני הצהרתו המניות האמריקאיות רשמו רווחים גבוהים, ותשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב עלו אף הם מעט. בנוסף, הדולר הקנדי והפזו המקסיקני התחזקו מול הדולר האמריקאי.