בצל משבר חוק הגיוס המאיים להביא לפירוק הקואליציה, ועל רקע המתקפה של שר החינוך נפתלי בנט נגד רה"מ וההצרה לפיה הוא יהיה "שר הביטחון בממשלה הבאה", אמר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא "מצפה לצניעות מכאלה שמדברים על עצמם כשר בטחון או ראש ממשלה".



שר הביטחון ליברמן בבסיס מיטב

"לא נעים לדבר על אמירות של אחרים, זה לא שווה תגובה אפילו", אמר ליברמן בתגובה לההאשמות של בנט הבוקר נגד נתניהו ונגדו. לדבריו, "אני מצפה לצניעות מכאלה שמדברים על עצמם כשר ביטחון. בוויכוח אמיתי מצופה דרך ארץ וקצת צניעות".



"אני מקווה מאוד שלא הולכים לבחירות", הוסיף ליברמן, שקבע: "מישהו יזם את המהלך הזה". לדבריו, "המחנך הדגול אומר שבבחירות הבאות הוא יהיה שר בטחון, ושר אוצר אומר שבמידה ואין תקציב לא יהיה שר אוצר. כל הזמן שמים אולטימטומים ואקדחים לרקה, אנחנו לא מוכנים לעבוד כך. יש גבול לכל ההשמצות שאפשר לשמוע מחבר קואליציה".



ליברמן בלשכת הגיוס. צילום: אבשלום ששוני
ליברמן בלשכת הגיוס. צילום: אבשלום ששוני



"שלא יצפו מאיתנו שנתמוך בנוסח חוק שמתואם עם החרדים בלי בכלל להגיע למגרש של משרד הביטחון וצה"ל", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "אני משתדל להישאר הכי ענייני שרק אפשר. ב-200% נרוץ לבד בבחירות הקרובות".



בתוך כך, הוא תקף גם את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, שקרא לנתניהו לפטר את ליברמן: "שמעתי שיש גורם בכיר בקואליציה שמחנך עצמו להיות רה"מ ושר ביטחון בו זמנית מתדרך בעילום שם. זה מלמד על תכנים ועל נוסח. שמעתי שבאותו משקל סמוטריץ' יעבור למלא מקום של איימן עודה".


למתגייסים אמר השר כי "הביקור הזה תוכנן מראש כבר לפני שלושה חודשים. אתם ההוכחה הטובה ביותר לוויכוח שמתנהל. צריך לתת לצה"ל לעשות את מה שהוא יודע מבלי להתערב".



במהלך הראיון של בנט הבוקר ב-103FM אמר יו"ר הבית היהודי כי "אם נתניהו וליברמן החליטו להוביל את מדינת ישראל לבחירות כאילו מדובר בצעצוע אז הם יגלו שהם יאבדו את המדינה".



בנט נגד נתניהו: "ייתכן שהוא מוביל לבחירות בגלל החקירות, אתמודד מולו"



"אנחנו לא נעבוד אצל ראש ממשלה שפועל ממניעים פרסונליים", הדגיש. "כשהוא עובד למען מדינת ישראל ידענו לגבות אותו, אם הוא מחליט מצורך פרסונלי לגרור את מדינת ישראל לבחירות הוא יגלה שהציבור לא איתו".



לטענתו, "הציבור הוא לא צעצוע וזה לא משחק. אני אעמוד מאחורי נתניהו כשהוא יעבוד למען מדינת ישראל. באתי לפוליטיקה בשביל המדינה ולא בשביל הפוליטיקה. מי שהופך את הפוליטיקה לכלי פרסונלי ישלם על כך מחיר כבד, מדובר בצעד חדש של נתניהו. כבר פתרנו את המשבר והבאנו חוק מחמיר יותר מהחוק הקיים עבור החרדים ולפתע ליברמן עושה סצנות, יכול להיות שהוא מתואם עם נתניהו".