המערכת הפוליטית ממתינה: על רקע משבר חוק הגיוס המאיים להביא לפירוק הקואליציה, ובצל המתיחות בין שר החינוך נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו היום (ראשון) מנהיגי המפלגות, מלבד שר הביטחון אביגדור ליברמן וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לישיבת ראשי הקואליציה במשרד ראש הממשלה. בסופו של דבר, הצדדים יצאו מהפגישה ללא הסכמה לאחר 20 דקות בלבד וקבעו להיפגש שוב בערב.



מקורביו של יו"ר ישראל ביתנו טענו כי "הוא אף פעם לא מגיע לישיבת ראשי סיעות, מפני שכל תוכן הישיבות מודלף החוצה לפני שמספיקים לסגור את דלת האקווריום".



מהליכוד נמסר כי "ישיבת ראשי הקואליציה התקיימה ברוח טובה, אך אין עדיין נוסח שמוסכם בין המפלגות החרדיות. ראשי הקואליציה ממתינים לנוסח שלהם ולאחריו ימשיכו את הדיונים במטרה לפתור את המשבר".



טרם פתיחת הישיבה הכריז רה"מ כי "ממשלה של 61 חברי כנסת היא לא אופציה", בהתייחס לפרישה אפשרית של מפלגת ישראל ביתנו מהקואליציה. הוא הוסיף כי "נמשיך לחפש פשרה".



השר נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס הבוקר ב-103FM לדיונים ואמר: "אני עדיין לא יודע אם הולכים לבחירות, זה תלוי בנתניהו. אני כבר לא יודע מה נתניהו רוצה, אם הוא רוצה בחירות כולנו נלך לבחירות.". 



מלבד זאת, טען השר כי "אם רה"מ החליט טקטית ופרסונלית שהוא מעדיף לגרור את מדינת ישראל לבחירות שנתיים לפני הזמן וכולם יסתערו אחריו הוא יגלה שהוא נותר לבדו".



בעקבות דבריו תקפה אותו שרת התרבות והספורט מירי רגב, כשאמרה: "נפתלי בנט, חבל שחזרת לירות בתוך הנגמ"ש ושכחת מהי אחוות לוחמים". בבית היהודי לא נותרו אדישים לדבריה, והשיבו: "כאשר מירי רגב דיבררה בחגיגיות את גירוש 8,000 תושבי גוש קטיף - היא זכרה מה זו אחוות לוחמים?".