ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הטילה הערב (שני) את האחריות לאירוע שבו הורעל המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל, על רוסיה, בנאום שנשאה ושודר בתקשורת הבריטית. לדבריה, "סביר מאוד שרוסיה הייתה אחראית לפעולה נגד הסוכן". שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השיב: "זה קרקס. מדובר בעוד קמפיין שקרי המבוסס על פרובוקציות". בתוך כך, חבר הפרלמנט הרוסי איגור מורוזוב הוסיף: "הבריטים חייבים להבין שרוסיה תגיב באופן חריף ונועז לצעדיהם".



בנאומה בפרלמנט הבריטי אמרה מיי כי "עכשיו ברור שסקריפל הורעל באמצעות גז עצבים שבו נעשה שימוש בצבא הרוסי", וציינה כי "הגז הועבר לידי המתנקשים מרוסיה ישירות או דרך גורמים אחרים שככל הנראה קיבלו אותו מידי הרוסים".



בתוך כך, היא אמרה שגם בתו של המרגל, יוליה, הורעלה באותו אופן וציינה כי חקירת האירוע נמשכת. בתום דבריה הצהירה: "לא נסבול ניסיון חצוף כל כך, לרצוח אזרחים על אדמתנו".



בסוף דבריה, הציבה מיי אולטימטום בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אני מצפה מרוסיה להגיב עד מחר להתקפה נגד המרגל לשעבר שלה. אם לא תינתן תגובה אמינה מצד הקרמלין, נסיק כי פעולה זו מהווה שימוש בכוח בלתי חוקי על ידי המדינה הרוסית על אדמת בריטניה".



הקולונל סקריפל עבד בשירות החשאי הצבאי הרוסי ואחר כך עבר למשרד החוץ. ב־2004 נעצר והודה כי גויס עוד ב־1995 על ידי השירות החשאי הבריטי וחשף את זהותם של עשרות סוכנים רוסיים באירופה "תמורת מאה אלף דולר". ב־2006 נשפט ל־13 שנות מאסר, אך ב־2010 הוחלף עם שלושה סוכנים אחרים בעסקת חילופין תמורת עשרה "סוכנים רדומים" רוסיים שנחשפו בארה"ב.



מאז מתו רבים מבני משפחתו, בהם אשתו ואחיו. הפרשה מזכירה את הרעלתו של הסוכן לשעבר אלכסנדר ליטויננקו, שמת ב־2006 לאחר שהורעל בלונדון. אלמנתו מרינה ליטויננקו אמרה כי "ממשלת בריטניה עדיין לא הבינה איך להתנהג עם משטרו של פוטין".



בתוך כך, גוברות ההערכות כי האקרים רוסים צפויים לבצע מתקפת סייבר נגד בריטניה. אנתוני גלי, מנהל המרכז ללימודי ביטחון ומודיעין באוניברסיטת בקינגהאם שבבריטניה, טען בראיון: "על הממשל במדינה להיות מוכן למתקפת נקמה רוסית. להערכתי, אנחנו צפויים להיפגע ממתקפת סייבר כפי זו שהיתה בצרפת, גרמניה, בולגריה, אוקראינה ואסטוניה".