עוד דרמה לאוסף: אם המשבר הקואליציוני של הימים האחרונים לא מפותל מספיק, כעת מתברר כי החרדים בודקים אפשרות לוותר כליל על הקריאה הטרומית לחוק הגיוס המעודכן, כיוון שבהצעת חוק ממשלתית לא צריך קריאה טרומית. במקביל, ראש הממשלה נתניהו "תופס רגליים קרות" מהליכה לבחירות. כרגע ההימור המושכל במערכת הפוליטית הוא שאין בחירות באופק.

בתוך כך, נראה כי עמדתו המעודכנת של שר הביטחון אביגדור ליברמן היום (שלישי) היא כי השרה סופה לנדבר תצביע נגד המתווה של חוק הגיוס, הפעם באופן סופי. אם היא לא תפוטר יובהר שחוק הגיוס הסופי יועלה רק בהסכמת "כל סיעות הקואליציה". כעת הכדור עובר לראש הממשלה בנימין נתניהו.



בתוך הכאוס הפוליטי הזה, קבעה הכנסת היום את סדרי הדיון למליאה להיום, שספק רב אם יתקיימו במלואם, לאור העובדה כי הממשלה נמצאת בעיצומו של המשבר הגדול ביותר בשלוש שנות כהונתה. הוועדה קבעה את סדר היום, כשבתווך צפוי להתקיים גם דיון בקואליציה בערר שהגישה השרה סופה לנדבר, וצפוי להתקיים סביבות השעה 18:00. המליאה עצמה החלה בשעה 16:00, וכמו בכל יום שלישי, התקיימו נאומים בני דקה של חברי הכנסת. לאחר מכן צפוי להתקיים דיון בנושא צו הסיגריות בישראל, הצבעה על שתי הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית בנושא ואז תעבור הכנסת ל"מנה העיקרית" של הערב. 
 
לאחר שאמש טען נתניהו כי האופוזיציה לא רוצה בחירות, בעיקר לאור העובדה כי על פי הסקרים הנתונים הולכים עמו, החליטו היום באופוזיציה לקיים את ההצבעות שתוכננו על הצעות החוק לפיזור הכנסת של האופוזיציה בקריאה טרומית. לאחר מכן, סביבות השעה 20:00, לאחר הדיון בערר של לנדבר, שיראה את הכיוון של הקואליציה, תתקיים ההצבעה על חוק הגיוס, שאמור לעבור בקריאה טרומית. אם לא יחול שינוי דרמטי בעמדות הצדדים, החוק יעלה, ויזכה להתנגדות של השרה סופה לנדבר, שככל הנראה תפוטר בעקבות זאת.
 
לקראת מכן, סביבות השעה 21:00, יחלו דיונים בכנסת שצפויים לגעת בענייני התקציב, שאמורים להימשך לאורך כל שעות הלילה והיום למחרת. מדובר על 24 שעות קריטיות, שבסיומם או שהממשלה תשרוד עם חוק גיוס בקריאה טרומית ותקציב מדינה, או שהכנסת תפוזר וראש הממשלה יכריז על הליכה לבחירות.