אחרי ימים ארוכים של משבר קואליציוני וחשש אמיתי מבחירות מוקדמות הושג הערב (שלישי) מתווה פשרה בין ראשי הקואליציה. לפי המתווה, סיעת 'ישראל ביתנו' תצביע נגד חוק הגיוס, כפי ששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע. כמעט שום גורם במערכת לא קיווה לבחירות בשלב זה, כולל חברי האופוזיציה, שעליהם אמר אתמול נתניהו במליאת הכנסת כי הם מפחדים מכך. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב לכך לאחר שנודע על סיום המשבר ואמר כי "היום גילינו מי מפחד מבחירות ומי באמת בורח ממשפט הציבור", בהתייחסו לראש הממשלה.
גבאי הוסיף: "אבל אל תתבלבלו, ימיה של הממשלה הרעה הזו קצרים מאוד. ה"משבר" הבא שנועד לכסות את משבר החקירות הוא רק עניין של זמן. נמאס לנו מפוליטיקאים שחושבים רק על עצמם ומוכנים למכור את הערכים הכי בסיסיים ולעסוק רק בטובתם שלהם".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס לסיום המשבר הפוליטי ואמר: "מילה זו מילה! המתווה עליו עמדנו לכל אורך הדרך התקבל במלואו:‬ ישראל ביתנו תצביע נגד חוק ההשתמטות, עד לתחילת מושב הקיץ יגבש הצוות המקצועי במשרד הביטחון את הצעת החוק, שעל בסיסה תגובש הצעת חוק ממשלתית, והחקיקה בנושא דת ומדינה תוקפא. נמשיך לעמוד על שמירת הסטטוס קוו". 
שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לסיום המשבר בתוכניתו של אודי סגל ב'רשת'. "חשבתי מראש שהמשבר הוא לא מהותי וידעתי שיש פתרונות. כל מה שנדרש זה רצון טוב מצד ראש הממשלה", אמרה. "צריך להירגע ולדעת להגיע להבנות ולא צריך לטרטר מדינה שלמה לבחירות מיותרות. אני מאוד מקווה שעד סוף 2019 יהיה לנו שקט בגזרה הזאת", הוסיפה, "כולם עייפים מזה. נבחרנו כדי לעבוד 4 שנים אז שייתנו לנו לעבוד. אין משבר גיוס - החרדים מתגייסים במספרים הולכים ועולים. צריך פשוט שקט ולהקשיח את החוק הקיים".


שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "השכל הישר ניצח. האינטרס הלאומי גבר. אני מברך את חבריי בקואליציה שהיו שותפים לפתרון משבר זה. נמשיך לשרת את ישראל. הרבה עבודה לפנינו".
חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) תקף את חברי הקואליציה בדיון על פיזור הכנסת, בעקבות הסכם הפשרה. "אני אומר לחברי הקואליציה: אתם חבורה של שפנים וצבועים, אתם שמים את גורלכם הפוליטי בידי ראש הממשלה שחשוד בשוחד, בסדום ועמורה התנהגו ככה. ראש הממשלה יילך לכלא ואתם לאבדון", אמר.
חבר הכנסת אורן חזן אמר ב'רשת': "אני חושב שנתניהו זרק חכה וחשב שכולם יזרמו איתו אבל אחד אחרי השני כולם הרימו ברקס. ליברמן הבין שאם הוא ימשיך להתעקש על ה"עקרונות" שלו אז הוא יראה את הכנסת הבאה דרך הטלוויזיה. כולם מבינים שהם לא רוצים לוותר על הכיסא שלהם. בקואליציה הזו כל מפלגה היא רלוונטית ויכולה לאיים".