ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה הערב (שלישי) לנאום במליאת הכנסת, בהתייחסות ראשונה אחרי סיום המשבר הקואליציוני. "הבטחתי וקיימתי, מדובר בממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל. אני מודה לשותפיי בקואליציה שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל באחריות ובהצלחה את מדינת ישראל. משימות גדולות עוד לפנינו וחשוב מאוד שהחלטנו יחד להמשיך יחד", אמר.



"לחבריי באופוזיציה אני אומר: זה היה מפחיד, נכון? אני רואה שהצבע חזר לכם ללחיים. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול כי אם היה בחירות אני הייתי חוזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לשם", הוסיף.



לאחר נאומו יצא ראש הממשלה מהמליאה תוך שהוא לחץ ידיים לחברי הליכוד. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג עלה לנאום אחריו ואמר בעקבות יציאתו מהאולם: "נראה לי שאתה זה שמבוהל".



מוקדם יותר ואחרי ימים ארוכים של משבר וחשש אמיתי מבחירות מוקדמותהושג מתווה פשרה בין ראשי הקואליציה. לפי המתווה, סיעת 'ישראל ביתנו' תצביע נגד חוק הגיוס, כפי ששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע. המתווה הושג כאשר ועדת השרים לחקיקה החליטה פה אחד על חופש הצבעה סיעתי - כל מפלגה בהתאם להחלטת יושב ראש המפלגה - לגבי חוק הגיוס. על פי ההחלטה, לאחר אישור החוק בקריאה טרומית הליך החקיקה יימשך לאחר הבאת חוק ממשלתי של משרד הביטחון, בהסכמת כל סיעות הקואליציה ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה.



עוד על פי המתווה, ועדת השרים לחקיקה תדון היום בערר של השרה סופה לנדבר ותקבל החלטה לפיה ניתן חופש לכל סיעה להצביע על הצעת חוק בן צור לפי עמדה שתקבע ע"י יו"ר המפלגה בכפוף לשני תנאים: כל חברי הכנסת מאותה המפלגה יצביעו על פי החלטת יו"ר המפלגה ויו"ר המפלגה יודיע את החלטתו ליו"ר הקואליציה בתוך חצי שעה מתום ישיבת וועדת השרים.