יום לאחר אחד הערבים הפוליטיים המותחים שנראו בשנים האחרונות, בסיומו נקבע כי ישראל לא תלך לבחירות מוקדמות, התייחס הבוקר (רביעי) פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר בראיון לכאן ב' לדרמה. "המנצח הגדול של הסיפור הזה הוא אבי גבאי", אמר דרוקר. "הממשלה לא תמשוך עד נובמבר 2019 לדעתי. אני לא מייחס משמעות רבה לאמירות של הפוליטיקאים בנושא. עם זאת, היא ללא ספק יכולה למשוך עד סוף השנה הזו". 

לדבריו, "נתניהו פספס הזדמנות ענקית אתמול מבחינתו. הסוקר קמיל פוקס אמר אתמול שהוא מנבא שנתניהו לא יירד מהשלטון אם יילך לבחירות. כרגע, לנתניהו יש גרעין מאוד חזק, ולא בטוח שזה יהיה המצב בעוד מספר חודשים". דרוקר הסביר: "אתמול הראינו שבמערכת הבחירות הקודמת נתניהו התחיל עם 20 מנדטים בסקרים וסיים עם 30. נתניהו, כשהוא מסתכל על ציר הזמן, מבין שלא יקרו כל כך הרבה טובים מבחינתו בחודשים הקרובים, ואכן, קשה לראות איזה דברים טובים יקרו עבורו בקרוב". 

המנצח הגדול. אבי גבאי. צילום: ישראל ברדוגו
המנצח הגדול. אבי גבאי. צילום: ישראל ברדוגו
"אף אחד מהתחלה לא רצה בחירות, וסגרו עליו את כל הפינות", הוסיף הפרשן. "נתניהו יכל למצוא סיבה ולהכריז על בחירות. בסוף 2014 הוא פיזר את הכנסת בטענה מופרכת לחלוטין שליצמן ולפיד שיתפו פעולה כדי לעשות לו פוטש". 

כשנשאל איך שר הביטחון אביגדור ליברמן יוצא מהפרשה הזו, אמר דרוקר: "הציבור לא מאמין לו ממילא למילה. ליברמן טען שאין חוק, זה סתם חרטא. הם הביאו חוק שמת בלידתו, כי מנדלבליט הרג אותו. כלומר, הוא לא הרג כלום משום שהחוק הזה כבר היה מת, לכן זה ספין. משמאל ומימין אנחנו נשארים עם אותו טעם חמוץ שהאנשים האלה פשוט משחקים בגורלנו, אתה לא מאמין לאף אחד, ואז לא פלא שאף אחד לא רוצה בחירות. האמון במערכת הפוליטית כל הזמן יורד".