בתום שבוע של טלטלה פוליטית שכמוה טרם נראתה בקדנציה הנוכחית, נשמע בכנסת אקורד הסיום לאחד המשברים הגדולים של הממשלה עם אישורו של מתווה הגיוס החדש. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, שם הוא התייחס לסיום המשבר.

"המתווה הנוכחי שהושג כבר הוצע על ידינו מלכתחילה בהנחיית גדולי התורה", פתח גפני את דבריו, והמשיך כי "בניגוד לחברי במפלגה, בתחילתו סברתי שהמשבר הוא מלאכותי. אני לא התראיינתי בתקופה הזו כי חשבתי שהתקשורת לא תוסיף דבר לנושא ולכן מעולם לא אמרתי שלא אצביע בעד התקציב. אף אחד לא רוצה ללכת לבחירות וכל המשבר שנוצר היה כתוצאה של חוסר אמון. חברי הקואליציה סברו שלא אומרים אמת כשדנים בהליכה לבחירות וזה מה שהוביל למשבר".





על הקרע שנוצר בעקבות המשבר סיפר: "לא הלכתי מכות עם סגן השר ליצמן אלא הקפדתי לתמוך במתווה ללא ספקות. לא הייתי מאלו שדרשו להעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. אני לא חושב שכופפנו את המערכת הפוליטית, דווקא התפשרנו בצורה נכונה". ניסים משעל התייחס לדבריו: "החוק שלכם קורא להשתמטות, עד ספטמבר תצליחו להוביל הצעת חוק כך שחברי סיעת ישראל ביתנו יסכמו עליה?". ענה לו ח"כ משה גפני: "לדעתי כן. מי שלא לומד תורה הוא המשתמט. אין בהיסטוריה חיל יהודי שלא היה מאחוריו לומדי תורה. מעולם לא ניסינו לחוקק חוק ביטחוני ללא מעורבותו של משרד הביטחון כשותף מלא . הייתי שותף לארבעת גרסאות החוק שנעצרו בבג"ץ שאינו מבין את חשיבות לימודי התורה ומדובר בחוק שמערכת הביטחון תגיש שכולל את היוזמה הפרטית שלנו. זהו אינו ניצחון אלא פשרה".



"לא חשבתי שנתניהו רוצה בחירות", הוסיף: "היו שלבים בהם הוא כמעט והתייאש כשראה שחברי קואליציה מטפסים על העץ ומסרבים לרדת עד שהגיע המתווה וכולם התעשתו". משעל ענה לכך וציין כי "כוח ההרתעה שלכם נחלש, אף אחד כבר לא מפחד מכם עוד. כבודם של האדמו"רים נפגע אך קיבלתם את כל שביקשתם, יש עוד משהו לא הצלחתם להשיג בקדנציה הזו?" ח"כ גפני השיב: "אנחנו כנראה לא חיים באותה מדינה אם אתה טוען שהשגנו כל מה שרצינו. התפשרנו כמעט על כל נושא שעלה לדיון ולמען חוק הגיוס התגייסנו כולנו לפתרון. לא הייתה חקיקה אחת שהצלחנו להעביר ביוזמתנו בלבד. לא היה חוק אחד שהבאנו שלא הגיע בסופו של דבר לבג"ץ שניסה לשנות את הסטטוס קוו".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן