עורך הדין אלדד יניב, מראשי המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט, הצהיר הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי בכוונתו לעזוב את "המחנה הציוני", זאת בעקבות הדיווחים על כך שראשי המפלגה, הח"כים ציפי לבני, שלי יחימוביץ' ויצחק הרצוג שכנעו את היו"ר אבי גבאי להעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאין לו רוב לפיזור הכנסת במהלך שמנע למעשה את פירוק הקואליציה. 

במהלך הראיון הסביר יניב: "אני לא חושב שאני יכול להמשיך להיות חלק במפלגה. אנחנו מנהלים מאבק כבר מעל שנה, וחברי הכנסת מהמחנה הציוני נעדרים. אני רואה בקהל את איציק שמולי, סתיו שפיר ורויטל סויד, אבל לא את הצמרת".



לאחר הפרסומים על כך שבכירים במחנה הציוני התאחדו נגד עמדת יו"ר המפלגה אבי גבאי וגרמו לו להתנגד להקדמת הבחירות, כתב אמש עורך הדין בחשבון הפייסבוק שלו כי "מזעזע ובלתי נתפס. ואתם יודעים בדיוק מה רבין שתמיד העדיף את המדינה על המפלגה 'וראשיה' היה אומר על זה בפנים סמוקות. גבאי חייב לכנס מסיבת עיתונאים על הבוקר ולספר את האמת. כמו רבין. זו ההזדמנות החד-פעמית שלו להתחיל הכל כחדש ומחדש".



הרצוג גבאי ויחימוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
הרצוג גבאי ויחימוביץ'. צילום: אבשלום ששוני



לפני כן, כתב: "אני כל כך נסער מהסיפור הזה. זה כל כך מטורף. כל כך משוגע. נשבר הלב. נשבר לי הלב: שנה אנחנו נאבקים ברחובות שהוא יילך. שהוא ייצא לנבצרות. שהוא יתפטר. שהוא יילך לבחירות. והנה, בתרגיל מסריח. ברגע. החברים שלנו. אנשים שאנחנו אוהבים. מוכרים הכל. מוכרים אותנו. למות. מחר אגיב בהרחבה. אשן על זה לילה".



כזכור, בשנת 2012 הקים יניב את מפלגת "ארץ חדשה" ביחד עם הבמאי רני בלייר, ופרש מפעילותו בתנועת השמאל הלאומי. המפלגה קיבלה כ-28,000 קולות בבחירות. 



בדצמבר 2014, התמודד בפריימריז של מפלגת העבודה לכנסת העשרים והוצב במקום ה-30 ברשימת המחנה הציוני לכנסת. המפלגה קיבלה 24 מנדטים והוא לא נכנס לכנסת.