ההחלטה לנכות שליש ממאסרו של אלאור אזריה התקבלה בימין בברכה, לצד דרישה לשחררו לאלתר או לפני חג הפסח. שרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד) אמרה: "אני מברכת את אלאור אזריה ואת הוריו אושרה וצ'רלי על החלטת הוועדה לקצר שליש מעונש המאסר. כפי שאמרתי בתחילת הדרך, אלאור לא צריך לשבת בכלא ולו יום נוסף אחד, אך לצערי רשויות החוק סברו אחרת. עם זאת, נכון יהיה אם אלאור ישוחרר מהכלא לפני חג הפסח ויהיה אדם חופשי עוד לפני חג החירות".



ח"כ נאוה בוקר (ליכוד) מסרה: "את אלאור צריך לשחרר היום. החלטת הוועדה לקצר את עונשו רק בשליש היא שגויה ומהווה עוול נוסף לאלאור ולבני משפחתו".



ח"כ אורן חזן (ליכוד) העיר: "בזמן שצה"ל מאפשר למשתמטים להגיע ארצה לפסח מבלי לקבל צווי מעצר, למי בדיוק היה מפריע אם הייתם משחררים את אלאור לקראת החג? מילא נכשלתם במידת הדין, אז להיכשל גם במידת הרחמים? בושה שדווקא בזמן פיגועים רצחניים ממשיכים להתרפס בפני הטרור, ולוחם שחיסל מחבל צריך להמשיך לשבת בכלא".



חזן. "בושה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חזן. "בושה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לעומתם מחה ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) על החלטת ועדת השחרורים: "עונשו המקורי של אזריה לא שיקף מלכתחילה את חומרת המעשה. מקומם לדעת שבעוד מספר שבועות אזריה יהיה חופשי, שכן מאסר בפועל של תשעה חודשים בלבד מעביר מסר קשה שדמו של הפלסטיני הוא הפקר. בהחלטת ההרשעה בית הדין הצביע בבירור על החומרה שהשופטים מייחסים להתנהגותו של אזריה. הוא לא הביע חרטה עד היום, וקשה להשתחרר מהתחושה כי קיצור עונשו מהווה כניעה ללחצים פוליטיים מטעם ראש הממשלה ושריו, אשר קראו כל הזמן להעניק לו חנינה".



מארגון שוברים שתיקה נמסר בתגובה להחלטה: “לאזריה אחריות אישית, אך לא בלעדית. כל עוד נתרכז בחייל אחד ונתעלם מ־50 שנות כיבוש שבהן לקחנו חלק, הפוליטיקאים ימשיכו לנקות את עצמם מאחריות למציאות האלימה שאליה הם שולחים אותנו בשטחים".



בארגון בצלם, שאנשיו תיעדו את מעשה הירי בחברון, נמנעו מתגובה.



בהכנת הידיעה השתתפה מעיין הרוני.