עוד לפני שפרש מהחיים הפוליטיים והחליט לחזור, מערכת היחסים בין גדעון סער ובנימין נתניהו ידעה בעיקר ירידות. זה סוד די גלוי שסער, כמו רבים אחרים שהיו בליכוד כמו למשל משה כחלון, לא ממש הסתדר עם ראש הממשלה והחליט לפרוש. סער אמנם זהיר מאוד בביקורת שלו על נתניהו, אבל אמש, בכנס של פעילי ליכוד בראש העין, הוא נתן הצהרת תמיכה מפתיעה בראש הממשלה. 



"ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מגדולי המדינאים שקמו לישראל", אמר סער. "הוא ביצע תפנית בעלת אופי היסטורי: מיציאה מהמלכודת של אוסלו שהייתה אמורה להוביל להקמת מדינה פלסטינית ולחלוקת הבירה שלנו ירושלים, עד להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל. זאת התפנית שהתחוללה תוך תשע שנים בלבד".

נתניהו בכנס הליכוד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו בכנס הליכוד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בחודש אוגוסט אשתקד, לקראת ראש השנה, סער הביע בכנס תומכים גדול באור יהודה תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע חקירותיו ואמר כי יש רשויות שיפוט בישראל ורק הן מוסמכות להחליט. "מנחם בגין אמר פעם שגם המובן מאליו ראוי שייאמר והמובן מאליו הוא שאין לשפוט אדם, אף אדם, לא בכותרות בעיתונים, לא ברשתות החברתיות ולא בכיכרה של עיר", אמר סער. "יש רשויות שיפוט בישראל ורק הן מוסמכות להחליט. ראש ממשלת ישראל שתרומתו למדינה במהלך כל חייו גדולה מאוד, זכאי למה שנכון ככל אזרח במדינה". 

שר החינוך לשעבר הוסיף ואמר כי: "בערב השנה החדשה אני מקווה ומייחל שהשנה החדשה תביא איתה בשורות טובות לראש הממשלה שלנו". הוא הזכיר כי הוא ונתניהו עבדו לאורך שנים ביחד בהנאה ובהערכה, מתוך קרבה ושיתוף פעולה למען מדינת ישראל. "כדרך החיים שיהיו לנו גם מחלוקות. זה לא שינה את העובדה החשובה ביותר: שאנו מאמינים באותה דרך- הדרך הלאומית שחשובה מאוד לעתיד עמנו", אמר. 

בכנס השתתפו מאות מתומכיו של סער בהם ראשי רשויות שונים וכן חברי הכנסת אמיר אוחנה ושרן השכל. סער קרא במהלך דבריו להגדיל את הליכוד ולצרף עוד ועוד חברים שמאמינים בדרכה של המפלגה, ובפרט מקרב הדור הצעיר, דור ההמשך של המדינה. 

במהלך דבריו יצא סער נגד קולות הביקורת הנשמעים בימין וגם במפלגתו שלו נגד בית המשפט העליון, צה"ל והשב"כ ואמר: "הליכוד היה תמיד תנועה ממלכתית, כך למדנו ממורנו מנחם בגין עליו השם. הליכוד הוא הזרם המרכזי, הוא איננו מפלגת שוליים. אסור שירד לשוליים. עלינו לשמור על מערכות המדינה החשובות ולכבדן. יש לנו צה"ל אחד, שב"כ אחד, מערכת משפט אחת, ומשטרה אחת".

סער הוסיף כי: "אף אחת מהמערכות האלה אינה מושלמת. בהחלט יש מקום לשינויים ולרפורמות מתוך גישה ממלכתית, אך גם כשיש ביקורת אין לקעקע את מוסדות המדינה. אנחנו השלטון ויש לנו אחריות".
 
ובנימה אישית אמר סער: "בערב ראש השנה לפני שלוש שנים הודעתי לא הרחק מכן, אחרי כעשרים שנה של שירות לציבור, על פסק זמן למען משפחתי, למען ילדיי. מאז דוד כבר רץ מהר, גם שירה או-טו-טו הולכת, אני העליתי כמה קילוגרמים מיותרים, והכי מפתיע: יצאתי אבא צעיר וחזרתי סבא".