האזהרה של מרקל לנתניהו: ערוץ 10 מפרסם היום (שלישי) כי בפגישתם של ראש הממשלה וקנצלרית גרמניה לפני כחודש בוועידה הכלכלית בדאבוס,שיגרה מרקל מסר חריף ואזהרה לראש הממשלה על רקע הסכם הגרעין עם איראן, אותו שוקל נשיא ארה"ב טראמפ לבטל. מרקל שאלה את נתניהו: מה האלטרנטיבה שלך להסכם הגרעין?



לדבריה, ביטול ההסכם מצד טראמפ עלול להוביל למלחמה באזור כולו. עוד הזהירה ואמרה כי אם נשיא ארה"ב אכן יפרוש מההסכם שנחתם בין טהרן למעצמות, הדבר יפגע באמינות המערב בעיני העולם, ואף מדינה, כמו למשל קוריאה הצפונית, לא תרצה לחתום איתו על הסכם בעתיד. בנוסף, לדעתה, מהלך שכזה יפצל את המערב, לארה"ב וישראל בצד אחד, וכל שאר המדינות בצד השני.  



לשכת נתניהו מסרה בתגובה לפרסום: "ראש הממשלה עומד בכל מפגש על האינטרסים הביטחוניים החיוניים של ישראל - וכך הוא ימשיך לעשות. רה"מ משוכנע שיש לתקן את ההסכם עד היסוד או לבטלו, כיוון שההסכם מוביל בוודאות לכך שלאיראן יהיה ארסנל פצצות גרעין". 

נשיא ארה"ב טראמפ התייחס הערב להסכם הגרעין עם איראן בפתח פגישתו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. טראמפ טען כי איראן לא התייחסה לעולם, ולמזרח התיכון בפרט כראוי בנוגע להסכם הגרעין והוסיף: "אתם תראו מה אעשה".