הסיפורים הקטנים מאחורי הפצצת הכור הסורי, מתמקדים מן הסתם בעיקר בכל הדיונים בקבינט, ההכנות המבצעיות, ההצלחה הגדולה, החיילים שביצעו, ועוד. אבל דווקא השר לשעבר, אלי ישי, חשף סיפור מעניין הבוקר, שסיפר כי לפני ההצבעה, נסע להתייעץ עם המר"ן, הרב עובדיה יוסף ז"ל.

אלי ישי סיפר על התגלגלות האירועים באותו היום: "בתקופת הפצצת הכור כיהנתי כשר התמ"ת, סגן ראש הממשלה, וחבר במטבחון המצומצם של אולמרט. באותו יום דרמטי, ולאחר דיונים רבים של השביעייה על תקיפת הכור, הקבינט התכנס לאשר את הפעולה. בדיון אמרתי לראש הממשלה ושר הביטחון כי בטרם אתן את תמיכתי, אני מוכרח להיכנס למר"ן הרב עובדיה זצ"ל ולבקש את ברכתו. 
תוך כדי הדיון בקבינט נסעתי לביתו של מרן. ביקשתי מהנוכחים לצאת ולהשאיר אותנו לבד, ללא נוכחים או מצלמות ומכשירי הקלטה. הסברתי במה מדובר ואת חשיבות הפעולה והשלכותיה האפשריות. בצלילות דעתו, מרן הבין מיד את נחיצות העניין ובירך בלב חם ואוהב את כוחות הבטחון שיצאו ויחזרו בשלום.

יצאתי מביתו וחזרתי לקבינט. אולמרט וברק שאלו אותי מה אמר הרב, עדכנתי אותם שמרן אישר לי להצביע בעד ומסר את ברכתו. למרות המתח בין ראש הממשלה דאז, אולמרט ושר הבטחון ברק, היה רוב מוחץ בעד התקיפה ורק השר אבי דיכטר התנגד. לבסוף ההחלטה התקבלה בקבינט והפעולה יצאה לדרך".
זהו הסיפור השני הביטחוני שחושף השבוע אלי ישי, בו, לטענתו, היה שותף רב לאירוע מבצעי. בשבוע שעבר סיפר על מלחמת לבנון השנייה, בה הוזהר מראש על הפגיעה בסטיל של חיל הים, בו נהרגו ארבעה חיילים: "שוחחתי עם הרב שלי על עניינים אישיים ובין היתר הוא סיפר לי שישנה סכנה לספינה של חיל הים. לאחר מכן הייתה לי פגישה מתוכננת מראש כשר הפנים עם ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. הרגשתי חובה לספר את ששמעתי מהרב". 
"אינני יודע אם מדובר בשיקול משמעותי אך אני יכול לשתף אתכם שהרב אכן ידע לומר לי שנה וחצי מראש שתהיה מלחמת לבנון השנייה וזאת בניגוד להערכות שלי באותה עת. אני לא יכול לחשוף את שמו של הרב מפאת צניעותו אך אותו הרב גם ידע לומר מי ייבחר כראש הממשלה". אהוד אולמרט, אגב, אישר את הפרטים.