במרצ ייערכו היום (חמישי) הפריימריז לראשות התנועה, כשהקרב העיקרי יתנהל בין ח"כ תמר זנדברג לבין מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה. הקלפיות ברחבי הארץ ייפתחו החל מהשעה 12:00, ויפעלו ברציפות עד השעה 22:00. הבחירות במפלגת השמאל הן ממוחשבות, כך שהכרזה על המנצח או המנצחת צפויה זמן קצר לאחר סיום ההצבעה.
 
בבחירות רשאים להשתתף 31,680 מתפקדי מרצ. מלבד זנדברג ובוסקילה מתמודדים גם שני פעילי מפלגה, אופיר פז ודוד קשני, שהם חסרי כל סיכוי. כזכור, יו"ר המפלגה המכהנת, זהבה גלאון, פרשה מהמרוץ לאחר שהתפטרה קודם לכן מהכנסת. עוד הסירו את מועמדותם יו"ר סיעת מרצ בכנסת, ח"כ אילן גילאון, שהחליט שלא להתמודד מסיבות בריאות, ואבי דבוש.
 
בכנס רב משתתפים לרגל סיום הקמפיין, שלשום בתל אביב, אמרה ח"כ זנדברג: "ימי חשבון הנפש שלנו נגמרו, כי אנו הולכים והולכות לנצח. זה אומר עשרה מנדטים למרצ. זה אומר לחזור למרכז המפה הפוליטית. אנו נהיה בממשלה, או שננהיג את האופוזיציה. לא נהיה עוד מפלגת שוליים". לדבריה, "עברו כמעט 18 שנה מאז שהיינו בממשלה ומאז שהייתה ממשלת שמאל. מרצ תשב בממשלת שמאל, שתחליף את ממשלת הימין־מתנחלים שאנו רואים היום". זנדברג ציינה כי אם תשב בממשלה תדרוש מרצ את תיקי המשפטים והחינוך.
 
אבי בוסקילה. צילום: גילי יערי, פלאש 90
אבי בוסקילה. צילום: גילי יערי, פלאש 90


גם אבי בוסקילה אמר השבוע כי מרצ צריכה לשאוף לישיבה בקואליציה, אך בתנאי שתהיה חלק מניסוח קווי היסוד של הממשלה. לדבריו, השותפות יצטרכו להתחייב לקידום הסדר מדיני ולבטל את החקיקה האנטי־דמוקרטית, שהתקבלה בכנסת. בוסקילה אמר כי לעת עתה הבית היהודי וישראל ביתנו אינן עומדות בקריטריונים, וכי מבחינתו הקו האדום הוא מצב שבו מרצ תידרש לתמוך בפגיעה בזכויות אדם של קהילה הגאה, ערביי ישראל ונשים.