ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שלגביו נטען כי התנגד להפצצת הכור הסורי בדיר א-זור בשנת 2007 במועד בו תמכו רוב חברי הקבינט הביטחוני, ובראשם רה"מ באותה עת אהוד אולמרט, ביקש היום (שבת) להנמיך את גובה הלהבות, זאת על רקע מלחמת הקרדיטים ביחס לסוגיה זו. 



בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב ברק: "בשוך מלחמות הקרדיטים, הבהרה מהסוג האישי: כל שעשיתי ועשינו רובנו בחודשים שלפני הפעולה נבע מדאגה כנה שהמבצע יצליח ולא יוביל למלחמה, שנעשה הכל להצלחת הפעולה ובטחון ישראל. הקרדיט לכולם: אולמרט, פרץ, לבני, אשכנזי, דגן, פרדו, שקדי והטייסים. והעיקר: ההתקוטטות תישכח. הכור - איננו עוד". 



התייחסותו לנושא מגיעה בעקבות החלטת הצנזור הצבאי הראשי לאשר לפני כיומיים את פרסום הפרטים המלאים הנוגעים למבצע הצבאי, תוך לקיחת אחריות רשמית של מדינת ישראל לאירוע שהתרחש בלילה שבין החמישה לשישה בספטמבר 2007. 



אתמול ברק תקף בחריפות את אולמרט, בעקבות דבריו על תהליך קבלת ההחלטות לפני תקיפת הכור. בראיון שהעניק לערוץ עשר, הוא תיאר את אולמרט כ"אדם שירד מהפסים" ובעל "ראש מעוות" ואף קרא לו לפנות לטיפול פסיכיאטרי.



מנהיג מפלגת העבודה לשעבר הכחיש את טענת אולמרט לפיה הוא גרס כי אפשר היה לדחות את תקיפת הכור הסורי עד אפריל 2008. "זה דבר הבל גמור. זה נכון שכשאני באתי האווירה לפחות הייתה שצריך לבצע את זה בעוד שבוע, אולי שבועיים", אמר ברק.



ברק ופרץ. צילום: אורי לנץ, פלאש 90
ברק ופרץ. צילום: אורי לנץ, פלאש 90



לדבריו, "אני באתי, מצאתי על השולחן תוכניות שאחת מהן לא בביטחון הורסת את הכור, ושניה בהסתברות די גבוהה מביאה להתנגשות רחבה ואני חשבתי שהזמן שיש לנו, לפי המודיעין, מאפשר לנו להכין תוכניות שתעמודנה בשני הקריטריונים, גם ודאות מוחלטת שזה הורס את הכור וגם ודאות כמעט מוחלטת שאין התרחבות. במבחן התוצאה, כשאר הגענו לרגע שצריך להחליט, התוכניות שמתוכן היינו צריכים לבחור נוצרו כתוצאה מהנחיה שלי, הן לא היו קיימות כאשר אני הגעתי להיות שר הביטחון".



ראש הממשלה לשעבר הכחיש גם את דברי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי כי העיכוב נוצר בשל תחרות עם תוכנית תקיפה אחרת: "זה לא נכון. זה התחיל מהנחיה שלי. תחקור את (מפקד חיל האוויר לשעבר) שקדי עוד פעם ותראה שזה נולד בחצור על שולחן עם מפית שלו. הוא קרא לזה 'פשיטה אווירית'. אני לא שומר מפיות. עוד דוד לוי אמר לי להשמיד את הציורים".