בעקבות הפרסומים על כך שיו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זדברג, השתמשה בשירותיו של יועץ התקשורת משה קלוגהפט, במהלך הפריימריז לראשות המפלגה, אמרה הבוקר (ראשון) הח"כית, בגלי צה"ל, כי "ייתכן שעשיתי טעות". מלבד זאת, היא טענה כי היא "לא מתכוונת להתפטר" מתפקידה, והוסיפה: "הדברים יצאו מכל פרופורציה אפשרית". 



"לא השתמשתי בשירותיו", קבעה בתחילת דבריה, זנדברג, שהסבירה: "לקמפיין הזה היו מנהלים והם ניהלו אותו. זה נכון שדיברתי איתו והייתי איתו בקשר, אבל הוא לא הוביל את הקמפיין. הוא לא עשה בו שום דבר". 



כשעיתונאי חדשות עשר ברק רביד טען במהלך השידור כי היא חשפה בפניו בטלפון שהשתמשה בשירותיו של יועץ התקשורת, אמרה: "אני אומרת את זה גם עכשיו, אבל הוא לא ניהל אותו ולא קבע מה תהיה הרוח שלו". 



"בואו נעשה סדר בדברים" המשיכה זנדברג. "הקמפיין הזה נוהל באופן בלעדי ומלא על ידי אנשים אחרים. כל תרומה דווחה למבקר המדינה, הכל שקוף וגלוי. כאשר נשאלתי אם הוא הועסק בקמפיין אמרתי שלא. יכול להיות שזו הייתה טעות ולא הייתי צריכה להיות איתו בקשר בכלל". 


 


אבי גבאי: "קלוגהפט השתמש בזנדברג כדי לפגוע במחנ"צ"


יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי המשיך לתקוף הבוקר בחריפות את יו"ר מרצ החדשה: "האיש שהפך חצי מהמדינה שלנו לבוגדים - לקחת אותו לקמפיין זה חוסר אחריות ציבורית. אנחנו רוצים מרצ שמפרקת את הציבור ושכל מה שמעסיק אותה זה לתקוף את המחנה הציוני?". 



גבאי. צילום: יוסי אלוני
גבאי. צילום: יוסי אלוני



לטענתו, "האדם הזה אחראי לכך שאנשים בישראל הולכים ומרגישים רע בכל מה שקשור לאחדות שלנו. לקחת אותו ולהפעיל אותו נגדנו - יש בזה המון תמימות. היא לא הבינה שהוא משתמש בה כדי לתקוף את המחנ"צ, שזה הגוף המרכזי שמאיים על הימין. אני לא קונה את החזרה בתשובה ההזויה שלו. לא פגשתי אותו, לא מעניין אותי לפגוש אנשים כאלה. אנחנו רוצים פוליטיקה חדשה, ופוליטיקה כזו מתחילה בלאחד את הציבור". 



"משתמשים באדם שזה הדבר היחידי שהוא יודע לעשות - קמפיינים שליליים", המשיך גבאי. "אני התעקשתי בפריימריז שלנו לעשות קמפיין חיובי וזה הצליח. אגב, בסוף קמפיינים שליליים עושים הרבה רעש, אבל קמפיינים חיוביים מנצחים". 



בתגובה לדבריו, אמרה זנדברג: "עם כל הכבוד, להטיף מוסר למרצ כאן זו צביעות חסרת תקדים. אני גאה בקמפיין שהובלתי, אותו לא הוביל משה קלוגהפט. אני לא מקבלת ציונים מהמחנ"צ אחרי שמרצ הפכה לבית לזכויות האדם והייתה חשופה למתקפות, גם של חברי המחנה הציוני".