שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה היום (ראשון) לדבריו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על הכוונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ואמרה: "נשגב מבינתי. מה מפריע ליו"ר הכנסת שבחגיגות ה-70 למדינה ינאמו נשיא המדינה וראש ממשלת ישראל? לא זוכרת שיולי אדלשטיין קנה את הר הרצל או רכש את הזכויות של טקס המשואות הממלכתי".



היום במהלך ועידת ידיעות אחרונות התייחס אדלשטיין ליוזמה של השרה רגב לפיה ראש הממשלה ינאם בטקס המשואות ביום העצמאות וכינה זאת 'עצת אחיתופל': "אפשר לומר על ראש הממשלה הרבה דברים, אבל טיפש הוא לא. מישהו נתן לו עצת אחיתופל והציע לו לנאום בטקס הדלקת המשואות". אדלשטיין נשאל אם הוא מתכוון לשרה מירי רגב וענה: "ראש הממשלה חיש מהר הבין, גם הבהרתי לו את המשמעות. הרעיון, אני מקווה, נגנז אחת ולתמיד".



הטקס, המתקיים מדי שנה בהר הרצל, נמצא תחת אחריות הכנסת ובאופן מסורתי הנואם המרכזי בו הוא יו"ר הכנסת. לפני כחודשיים, נחשפו ב"כאן 11" הקלטות של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשיחה עם כתבים, בהן הוא נשמע מבקר את התנהלות סיעת הליכוד וראש הממשלה נתניהו.



אדלשטיין התייחס לנעשה במליאה בזמן נאומים של נתניהו. "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית. כשהוא מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו. ברגע שזה הופך ל'אתם אבל', 'אתם חמוצים' - אז מתחיל כל הבלגן וחבל שזה ככה", ציין."הוא מושפע מטראמפ, שאמר שאם הוא יירה במישהו - הדבר יוסיף לו קולות".