על רקע חקירתו השנייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת בזק, המתרחשת במקביל לזו של רעייתו שרה ובנו יאיר, טען הבוקר בגלי צה"ל (שני) כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, כי "אם בסופו של יום יחשבו במשטרה שהחומר שסיפקו עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר בתיק 4,000 לא מספיק מוצק, יכול להיות שיהיו עדי מדינה נוספים". 



"שאול אלוביץ', למשל, הוא בעצמו יעד מאוד מרכזי של המערכת", הסביר פלג. "זה אדם בן 70 שאשתו חשודה והבן שלו חשוד, ולמדינה יש הרבה מה להציע לו תמורת שחרורו, כמו הקלה בעונש או סגירת התיק של רעייתו".



העיתונאי ציין כי "אנחנו יודעים שחלק משמעותי מהתקשורת, לכאורה, בין הנחקרים הייתה באמצעות ווטסאפים והודעות SMS. היו מחיקות של מסרים, והמשטרה הצליחה, למיטב ידיעתי, לשחזר חלק מהמסרונים שנמחקו. בנוסף, חלק מהאנשים שנתבקשו למחוק לא עשו את זה". 



פילבר וחפץ. צילום: פלאש 90
פילבר וחפץ. צילום: פלאש 90



בתוך כך, פלג טען כי הבחירה לחקור את בני המשפחה במקביל, מחשש לשיבוש חקירה, הנה שכיחה במצבים מסוג זה: "כולם תהו איך יעלה על הדעת


שלא יחקרו אותם ביחד ואז הם יוכלו לשבש חקירה, ועכשיו כשחוקרים אותם יחד אז כל הכתבים אומרים 'איזה חדשנות'. רבותיי, זו חקירה משמעותית וכך צריכה להתנהל חקירה כזו".



על החקירה שהתקיימה היום הסביר כי "בידי המשטרה יש חומר משמעותי, עצמאי, שלא נשען על מה שעדי המדינה מספרים, אלא על מה שהם מספקים. עם החומר הזה עימתו את בני משפחת נתניהו בחדרים נפרדים בעת ובעונה אחת".