תקרית חריגה בכינוס האיגוד הבין פרלמנטרי הבינלאומי: חברת פרלמנט טורקית התפרצה לנאומו של יו"ר המשלחת הישראלית, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), הניפה שלט וקראה: "תשוחרר פלסטין". ההתפרצות באה לאחר שבנאומו בפני נציגי בתי נבחרים מ-176 מדינות מרחבי העולם, אמר ח"כ שי בהתרגשות כי ישראל לא תסכים להגשים את זכות השיבה של הפלסטינים. "זו תכנית לא ריאלית שתמחק את הרוב היהודי בישראל ותגרום להחרבתה כמדינת היהודים. אנחנו מכירים בכאבם של הפליטים הפלסטינים ואת עומק הכמיהה שלהם לשוב לבתיהם, אך לא נוכל לחזור לשנת 1948".



ח"כ שי תקף מעל הדוכן את פעילות סוכנות אונר"א ואמר: "אונר"א מחבלת בסיכויי השגת השלום במזרח התיכון, ואף פוגעת בפליטים הפלסטינים. במקום לצמצם את הבעיה, היא רק מנציחה אותה, בכך שאינה חותרת לפתרון קבע לנתמכיה. בצד הפלסטיני שוררים עוני והזנחה, אך זה לא מדאיג את מנהיגיהם".



חבר הכנסת הוסיף כי עד היום לא הקפיד חמאס, השולט ברצועה, לפרק ולו לבנה אחת מהמבנים המטים ליפול או להקים מפעל כלכלי לרווחת התושבים. "ישראל, הם מאשימים, היא שיצרה את בעיית הפליטים. גם ההנהגה הפלסטינית - הן אש"ף והן חמאס - רוצים בהנצחת מצבם העלוב של מחנות הפליטים".



לדברי ח"כ שי, "מדינת ישראל רוצה לתרום תרומה נכבדה ומשמעותית לקידום שיקומם של הפליטים הפלסטינים במקומות שבתם. לשם כך יש להגיע להסכם על הסדרי קבע באזורנו. אנחנו מושיטים יד לשכנינו לשלום".


קודם לנאומו של ח"כ נחמן שי, סקרה חברת פרלמנט מפולין את היסטוריית הפליטים בארצה, אך לא הזכירה את היהודים בתקופת מלחמת העולם השניה. אמש הצביעה פולין בעד סעיף החירום שהגישו מדינות ערב, אשר גינה את ישראל וארה"ב ונגד סעיף חירום ישראלי שתקף את מעורבות איראן במעשי טרור.


בוועדה למזרח תיכון באיגוד, בה חבר ח"כ שי, התקיים עימות בינו לבין חבר פרלמנט פלסטיני, עזאם אל אחמד, לאחר שהאחרון תקף את ארה"ב וישראל וכינה את מעשיהן פשעים. ח"כ שי זעם על שהפלסטינים מפיצים בכנס ה- IPU כרזות המהללות את עאהד תמימי וקוראות לשחרורה: "היא לא גיבורה, אל תעשו ממנה כזאת". הוא הוסיף: "אפילו אני, המאמין בשתי מדינות לשני עמים מתקשה להגן על הרעיון לנוכח התקפות הטרור האחרונות".