היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט עמד בימים האחרונים בראש הכותרות בשל חשיפת מעורבותו בבחירות הפנימיות לראשות מרצ והסיוע שהעניק ליו"ר הנבחרת ח"כ תמר זנדברג. הבוקר (שלישי) שוחח קלוגהפט עם ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, וטען: "הייתי מטרה נוחה".  

"הריאיון למהדורת החדשות היה בשבוע שעבר", סיפר, "שמעתי כל מיני קונספירציות על כך שהוא נועד להפיל את מרצ, אבל האמת היא שהוא תואם לחלוטין עם זנדברג, היא גם ייעצה לי מה להגיד, דיברה איתי בצילומים - וגם קיבלה דיווח אחר כך".
אתה מצטער על משהו בהקשר של זנדברג?

"על מה אני צריך להצטער? היא ניצחה בהפרש ניכר. אף אחד לא מנצח בזכות יועץ אסטרטגי. יש מועמד, המועמד הוא העיקר והיועץ מייעץ - אז אני יעצתי".
מה אתה חושב על מה שקרה פה?
"אני מרגיש מאוד מוזר. הרי מתייעצים איתי אנשים מהימין ומהשמאל, אנחנו אנשים מאותו העם. אני חושב שהייתי בעיקר תירוץ להמון כעסים של אנשים, גם כי כנראה, לפי מה שדווח, היא אמרה לכתבים דברים לא מדויקים וגם כי היא זה עתה ניצחה, ויש לה כל מיני יריבים - ואני הייתי דרך נוחה כדי לתקוף אותה. בסופו של דבר זה רק מוכיח שאם זה היה מתפרסם לפני הבחירות, זה היה הופך אותי לחלק מקמפיין הבחירות. אני לא חלק מהקמפיין, אני באתי לעזור".
אתה בקשר איתה מאז הפרסום?
"אני לא רוצה לדבר על זה".
לו אתה יועצה של זנדברג היום, האם לדעתך היא צריכה להתפטר?
"מה פתאום? חבר כנסת הוא נבחר ציבור, הוא אומר את דעתו ומחוייב פחות או יותר אידיאולוגית למחנה שלו. אני יועץ, אני עובד עם השמאל בארץ ובחו"ל, שגם ניצחו שם כי כנראה לא היה אכפת להם לעבוד עם יועץ שעבד עם הימין".
"אולי נחרים גם את פרס ז"ל?"
קלוגהפט מציין כי קמפיינים חריפים שעליהם היה חתום לפני שנים התאימו לאותה תקופה, ואינם רלוונטיים לעת הנוכחית לאור השינוי בהרכב ההנהגה ובמפת התקשורת. "יש דברים שהיו נכונים לפעם, כשהימין היה אנדרדוג והיה קטן, מוכה וחבול. הנרטיב היה שאם אתה רוצה להצליח אתה חייב לאמץ את הכלים של המחנה היריב", הוא מסביר, "היום אני חד-משמעית אומר שהדברים שהיו נכונים אז לא נכונים היום. היום צריך למשול".
ידעת שאתה כזה סדין אדום בשמאל? הפכו אותך לאדם שלא לגיטימי לדבר איתו.
"עובדתית מדברים איתי. גם בשמאל יש הרבה יותר ממה שפורסם. עשיתי קמפיין גם לשמעון פרס ז"ל, אולי נחרים גם אותו?".
אותי מעניין בסוף חשבון הנפש האישי שלך.
"אני מתעקש שיקשיבו לי שאני אומר שמה שהיה נכון אז לא נכון היום, ולכן בשנים האחרונות לא יצא לי לעבוד נגד השמאל. בזמנו היה חוסר איזון - היום אין".

בהמשך השיחה קלוגהפט מוצא דימיון בין זנדברג לנפתלי בנט, שני פוליטיקאים שלדבריו ליווה בצעדיהם הראשונים. לאורך הזמן הזה, הוא אומר, האידאולוגיה האישית שלו הייתה ברובה בצד ("הדעות שלי לא רלוונטיות").
ייעצת לזנדברג להתנצל?
"אני לא רוצה להיכנס לדברים שאמרתי או לא אמרתי לה".
מה לדעתך היא צריכה לעשות מול הלינצ'ים שעוברים כיום פוליטיקאים ברשתות חברתיות?
"היא צריכה לדבר בכנות. היינו בקשר לאורך השנים, היא השתתפה בסדרה שכתבתי, היא הייתה איתי בקשר גם לפני שחשבה על ההתמודדות. יש אנשים שהם בקשר אישי איתי, וזה לא משנה מה הם עשו. הכל נראה לי קצת מוגזם".
ומה אתה אומר על הווידאו שהיא פירסמה בתגובה?
"אני לא רוצה לחוות דעה. אני חושב שאפשר להתנצל על אי-דיוקים שאמרת לאדם אחר, אבל לא על עצם זה שאתה בקשר עם מישהו שעשה קמפיין לפני שמונה שנים".
אנשי אבי גבאי פנו אליך באיזה הקשר?
"אני לא רוצה להגיב על זה".
עריכה: יניב מורוזובסקי