סערת יהונתן גפן והתבטאויותיו השנויות במחלוקת, שוב עלו לכותרות. לאחר שהבין לליבם של מחבלים מתאבדים, ואף הישווה את עהד תמימי לחנה סנש הוחלט בעיריית חולון לבטל אירוע בו היה אמור להופיע ב"בית יד לבנים" ולהעבירו למקום אחר. כזכור, העירייה קבעה תחילה שהאירוע יתקיים כמתוכנן וכי זכותו של כל אדם להביע דעתו במדינה דמוקרטית, אך לאחר לחץ ציבורי הוחלט לבטל את האירוע. 
יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן ישי התייחס להחלטה ב-103FM ואמר: "מי שקבע את מועד הופעתו של יהונתן גפן היה תאטרון חולון, שבחר בו בחוסר רגישות למרות שהודענו מראש כי נחרים את יהונתן גפן ואת שיריו לאחר שתקף את חיילי צה"ל והשווה את תמימי לאנה פרנק. אנחנו לא רוצים לשמוע את השירים של מי שמשמיץ את חיילי צה"ל, גם אם הם מאוד יפים".
ד"ר אדווה ביטון, אמא של אדל ביטון שנרצחה בפיגוע, התייחסה להשתלשלות האירועים: "לא מדובר בנושא חופש הביטוי אלא בצעד חסר התחשבות של עיריית חולון. אנחנו חווינו אובדן ומתמודדים עמו יום יום. כעת אנחנו נאלצים להתמודד עם אמן, מוכשר ככל שיהיה, שקורא קריאות פרובוקטיביות כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. הוא קורא להסתה ולכן אינו יכול להגיע לאתר הנצחה בו שמות חיילנו היקרים שנפלו בקרב כתובים על הקירות ולשיר. 

"אני לא מזלזלת בנכסי צאן ברזל שהוא יצר אך מדובר בחוסר רגישות. אני לא מאשימה את יהונתן גפן אלא את ראש עיריית חולון שהיה צריך למנוע את ההופעה הזאת במקום הזה, לא היינו צריכים להגיע לצומת הזה מלכתחילה".


כשנשאל האם השכול הפך להיות פוליטי השיב אלי בן שם: "השכול לא הפך להיות פוליטי. מי שקבע את ההופעה הזו זה לא ראש העיר אלא תיאטרון חולון, אין לנו בעיה שיהונתן גפן יופיע אך לא בבית שלנו. יש בחולון עוד חמישה מקומות בהם הוא יכל להופיע. אנחנו מדינה חופשית וזכותו להתבטא אך לא ביד לבנים, לא בבית שלנו. אני שמח מאוד שהעבירו אותו להופיע בפסטיבל הזמר במקום אחר".
לשיחה הצטרף פעיל השמאל יריב אופנהיימר שהתייחס לדיון: "מייצרים כאן סנקציה על חופש הביטוי, אמנם יהונתן גפן אמר דברים שמקוממים אחרים אך הוא לא חצה קווים יוצאי דופן. אני לא חלק ממשפחת השכול אך מכיר לא מעט משפחות שכאלה אשר דווקא מחזיקים באותן עמדות כמו אלו של יהונתן גפן ובית 'יד לבנים' שייך גם להם". 
"יש לזכור שלא דובר על אירוע שארגן 'יד לבנים' אלא אירוע שמשתמש באולם של 'יד לבנים' בלבד. הניסיון לקחת בעלות על שכול הוא לא ראוי". ביטון זעמה ואמר: "אני מזמינה אותך לקחת את הבעלות על השכול ממני, זה מצמרר אותי לשמוע את הדברים שאתה אומר. הילדה שלי מתה בגלל שהתיישבנו בארץ ישראל ולא בגלל שיש לי בעלות על השכול". 
אלי בן שם הוסיף: "לארגון 'יד לבנים' יש מוסדות, הוא ארגון יציב שמייצג את כלל המשפחות השכולות. יש משפחות שכולות גם משמאל וגם מימין, השכול לא מדלג על אף מגזר. אנחנו לא סותמים לאף אחד את הפה ומנגד לא רוצים אדם שהשווה את חיילי צה"ל לנאצים".
אופנהיימר סיכם ואמר: "אנחנו חייבים לפעול כדי למנוע את הפיגוע הבא בשביל שמשפחת השכול לא תתרחב ולדעתי הפתרון לכך הוא הסדר כולל. זוהי עמדתי. לדעתי יהונתן גפן לא הביע הזדהות עם מחבלים, אני חש שכאשר אנחנו נוגעים בנושאים הכי רגישים וכואבים שלנו מותר להביע רק עמדה ימנית בפומבי. יש כאן תחושה לנסות לייצר נרטיב אחד ולא לאפשר דיון לנרטיב השני. אם אחרי פיגוע מצמרר אטען שהמחבל ביצע את הפיגוע מתוך מצוקה כי אנחנו שולטים בו יתקפו אותי בלי הרף".
עריכה: איתמר זיגלמן