על רקע אזהרותיו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי יחרים את טקס הדלקת המשואות שייערך השנה אם ראש הממשלה יהיה נוכח בו, אמר היום (חמישי) יו"ר הקואליציה דוד אמסלם כי נאום של נתניהו יכבד את הטקס וכי על אדלשטיין לא לנהוג בקטנוניות. "70 שנה זה אירוע ייחודי, זה לא קרה מעולם. אני חושב שבטקסים ממלכתיים ככל שמדברים יותר מכובדים, זה יותר נותן כבוד לטקס. אדלשטיין צריך גם לזכור שמי שרודף אחר כבוד, הכבוד בורח ממנו", הדגיש אמסלם בראיון לתוכנית 'דקל-סגל' בגל"צ.



הוא אמר שהוא יחרים אם נתניהו יבוא


"לא יודע אם הוא אמר את זה, ואם כן אז זה מכעס ותסכול. הטקסים במדינה דמוקרטית חשובים, מאז שהקימו את כל המדינות, לטקסים יש משמעות. צריך לעשות אותו מכובד. יכול להיות שגם הנשיא צריך לנאום שם. עם ישראל רואה את זה בטלוויזיה, וברגע שכולם מדברים, אני מניח שזה יותר מכובד".



יש רצף אירועים גדול שרה"מ נוטל חלק בהם, למה צריך עוד אחד?


"זה לא קשור לראש הממשלה, אני רואה את זה ככבוד של עם ישראל שנתניהו ינאם. אני, כשאני צריך לנאום, אני נלחץ. אני עושה את זה כקורח המציאות. אם זה לא חשוב, אז כל הטקס לא חשוב. תראו במה אנחנו מתעסקים שיש כאלה בעיות. אין קשר לבחירות. ראש הממשלה, בוודאי נתניהו, כל מקום שהוא רוצה לדבר בו, צריך לתת לו. אם הוא ירצה לדבר איתכם בתוכנית, תתנו לו שעה לא? בהיבט הממלכתי, יש פה טקס ממלכתי, ציון של 70 שנה, ורה"מ סבר שכדאי לצקת יותר תוכן ממלכתי דווקא השנה, ואני בטוח שימצאו את הדרך בסוף".



יולי אדלשטיין בטקס הדלקת המשואות. צילום: מרק ישראל סלם



היחסים של נתניהו ואדלשטיין בשנה האחרונה התדרדרו?


"הסיפור שלי הוא פחות בינאישי בין אנשים, אלא יותר חיבור בין הקואליציה לכנסת. ביניהם שררו יחסים טובים מאוד, מי שדחף את המינוי הוא יולי אדלשטיין. היחסים ביניהם תקינים. הייתי מעדיף שהם ידברו בחדר סגור ולא בבמות, אבל בטוח שגם הסיפור הזה אנחנו נעבור אותו. אני חושב שהיחסים ביניהם יהיו תקינים".



מירי רגב מחממת?


"אתה שואל אותי כאילו אנחנו בגן ילדים, אני לא שם. כל ההתייחסויות האלה לא מעניינות אותי. אני בא - יש משימה, אני עושה אותה".



מירי רגב. צילום: פלאש 90



על ההזדמנות לרוץ לראשות עיריית ירושלים אמר אמסלם: "יש תפקידים שאני אוהב יותר ופחות, זאת המשימה שלי כרגע, רה"מ קרא לי, אם הייתי חושב שיש מישהו אחר שיעשה את התפקיד הזה, הייתי ממליץ לנתניהו. על עניין ירושלים צריך לראות, צריך להתייעץ, הכל פתוח. זה תפקיד חשוב מאוד, ואני רואה את זה בתפקיד ברמה הלאומית. הליכוד צריך להתייעץ עם ראש הממשלה, ובסופו של דבר נצטרך לקבל החלטה כן או לא, או מי".



חוק הגיוס או בחירות?


"בסופו של דבר נתניהו עשה מאמצי על למנוע בחירות, כמי שהיה בקי בכל הפרטים ראה שהוא עשה הכל כדי דווקא לפתור בעיות. אנחנו לא נסכים למשברים מתמשכים ומתגלגלים. זה לא יקרה. אם הקואליציה וראשי המפלגות ירצו להמשיך עד הסוף, אהלן וסהלן. אם לא - נלך לבחירות. לא יקרה שכל חודש יהיה משבר חדש. אנחנו מתנהלים ככה תקופה ארוכה. במידה וכך זה יהיה, יהיו בחירות. לא סיימנו את התקציב כדי שנתגלגל למאי. מצד אחד ראשי המפלגות לא צריך בחירות, מבחינתנו זה טוב ללכת לבחירות כמי שמהליכוד. לא דחינו ממרץ למאי, מה עשינו בזה? אי אפשר תחת משבר מתמשך לנהל קואליציה. זה לא הגיוני. יש מדינה פה, יש בעיות ביטחוניות, רה"מ לא יכול להיות כל היום רק בזה".