שרת התרבות והספורט מירי רגב חשפה היום (ראשון) את הקמפיין לאירועי שנת ה-70 לישראל, שיתקיים תחת הכותרת "כן, יש במה להתגאות". לדבריה, טקס המשואות, שיכלול "מיצג מרהיב", הוא זה שיחל את אירועי יום העצמאות. כמו כן, היא הצהירה כי במהלך השבוע הקרוב ייחשפו שמות מדליקי המשואות. הקמפיין המדובר ישודר החל מהלילה בכלי התקשורת האלקטרונים וירוץ במשך שנה עד יום העצמאות הבא. אירוע מרכזי נוסף ייקרא "הללויה ישראל" ויכלול שירה בציבור ב-32 מוקדי שידור בארץ ובעולם. 



"יש לנו במה להתגאות", קבעה רגב, שהסבירה: "זו מדינה קטנה עם כל כך הרבה הישגים בתחומים שונים. אין נושא אחד שאין לנו במה להתגאות בו, ולכן חשבנו שהנושא הזה מחבר את כלל החברה הישראלית, כלל אזרחי המדינה, למה שעשינו כאן ב-70 שנה האחרונות. מדינת ישראל היא נס אמיתי וצריך להתגאות במה שעשינו כאן לאורך 70 שנות קיומה".



"לקמפיין הזה מצטרפים גם שלטי חוצות", הוסיפה השרה. "יכולנו לבחור ידוענים שיעטרו את שלטי החוצות, אבל לא עשינו זאת, משום שחשבנו לנכון שהקמפיין ירגש את אזרחי המדינה אם הם יוכלו למצוא שם את עצמם, את שכניהם וחבריהם. לכן, בחרנו דמויות שכל אחד מספר את הסיפור של החברה הישראלית".



 


במרכז הקמפיין יעמדו 12 דמויות מהחבר הישראלית, שמהן הוצגו שלוש במסיבת העיתונאים. יעקוב קרוצ'יק, מדור לוחמי תש"ח, חבר דגניה ב'. ילד חברון, יהודה כהן, ילד 1958 ממושב תקומה, חקלאי וקארין אל טורי בת ה-12 מרהט, שחקנית נבחרת ישראל בטניס.

מופע נוסף יהיה מופע הזיקוקין המסורתי, שילווה בפסקול שינוגן בכל רחבי הארץ במקביל על ידי חברי התזמורת הסימפונית של ירושלים בשיתוף סולני תזמורת חיבה ליצירה ישראלית מזרחית.

לאחר מכן, יתקיימו מסיבות עירוניות בערים ברחבי הארץ. "לא נבחרו תל אביב וחיפה, אלא הערים שחגיגות העצמאות לא הגיעו אליהן בעבר", הסבירה רגב, שהוסיפה: "אזרחי המדינה כולה צריכים ליהנות מאירועים איכותיים כאלה. זה אירוע שנותן מענה לצעירים ומאפשר להם לחגוג ולשמוח בחינם בערב יום העצמאות. עשרות תקליטנים מובילים יופיעו במהלך הלילה במוקדים שונים, אליהם יצטרפו גם אמנים מובילים". 

מלבד זאת, ייערך מופע "הפסקול של המדינה", מופע הצדעה לאמני המדינה, בו ייקחו חלק אייל גולן, ברי סחרוף, שרית חדד, מירי מסיקה, גידי גוב, צביקה פיק, זהבה בן, שירי מימון, אילנית, נסרין קדרי ואחרים. 

כשנשאלה לאחר מכן איך תגיב אם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין לא יגיע לטקס המשואות, על רקע העימות עם רה"מ בנושא, אמרה: "מי שלא רוצה לבוא - שלא יבוא".