שוב עימות בין ישראל לטורקיה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) בטוויטר לביקורת החריפה שמתח נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, על הירי של צה"ל לעבר המפגינים מרצועת עזה ביום שישי במהלך צעדת השיבה. "הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסיה אזרחית ללא אבחנה", אמר נתניהו, כנראה שכך מציינים באנקרה את ה-1 באפריל".


כזכור, ביום שבת, יום לאחר האירועים בגבול רצועת עזה, התייחס ארדואן לעימות ואמר כי ב"טבח לא אנושי. אני מגנה בחריפות את ממשלת ישראל על המתקפה הבלתי אנושית שלה". 



"האם שמעתם על ביקורת ראויה לציון נגד הטבח שביצעה ישראל אתמול בעזה מצד אלה המבקרים את הפעולות שלנו בעפרין?", שאל ארדואן את הקהל שנכח במקום.



לטענתו, "זוהי ההוכחה הגדולה ביותר לחוסר הכנות של אלה המבקרים אותנו, אך לא אומרים דבר על כך שישראל תוקפת באמצעות נשק אנשים שבסך הכל מוחים על אדמותיהם". מלבד זאת, הוא סיפר כי שוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנושא, ושאל אותו: "אתה לא מתכוון להתערב במה שקורה שם?". 



בתוך כך, יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, גינה היום בחריפות את "התוקפנות הישראלית נגד תהלוכות השיבה של הפלסטינים". לדבריו, "הטרוריסטים מתל אביב לא מבינים דבר מלבד שפת הכוח".


יו"ר הפרלמנט האיראני הוסיף עוד, כי "ההתנגדות היא הדבר החשוב בהתמודדות מול השאפתנות הציונית". הוא הוסיף, כי "הפשעים הציוניים נתמכים על ידי ארצות הברית. מדיניות ההסלמה והמהלכים של טראמפ, בכל הנוגע להעברת שגרירות ארצו אל ירושלים הכבושה, היא מזימה מסוכנת שמאיימת על הביטחון והיציבות באזור כולו".

גם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, גינה בחריפות את אירועי "יום השיבה". לדבריו, "בערב פסח מכל הימים, בו מספרים על האל ששחרר את הנביא משה ואת עמו מעבדות, הרודנים הציונים רצחו מפגינים פלסטינים שוחרי שלום, שאת אדמתם הם בזזו, בזמן שהם צעדו כדי לברוח מהאפרטהייד הלא אנושי והרשעי שלהם. בושה".