סגן שר הבריאות מאיר פרוש הותקף היום (רביעי) בבית שמש על ידי עשרות חרדים מהפלג ירושלמי שמתנגדים למתווה הגיוס אותו הוא מנסה לקדם, תוך שהם מתגודדים סביב רכבו, מקללים אותו ואף משליכים לעברו ביצים. על פי דיווח ברשת ב', פרוש הגיע לעיר כדי לבקר אדמו"ר, ואז הותקף עד שנאלץ להימלט מהמקום. מלשכתו של סגן השר ציינו עוד, כי זאת לא הפעם הראשונה שמתנכלים לפרוש.



רק אתמול חברי הפלג הירושלמי חגגו את שחרורם של 63 בני ישיבות שסירבו להתגייס, בנסיעה בלימוזינות מכלא 4 בו היו כלואים לירושלים. "הציבור החרדי מוקיר ומעריץ את גיבוריו - שמסרו את נפשם כפשוטו כדי למחוק את חוק הגיוס שהפיל חללים רבים מעולם התורה - ולהפוך אותה לאות מתה בספר החוקים", נמסר מהוועדה להצלת עולם התורה, "נקרא לשלטונות להתחיל להפנים כי הציבור החרדי לא עושה שקר בנפשו ולא מתפשר. לא ניתן לחבורה שמגדירה את עצמה כשלוחיהם של הציבור החרדי להמשיך במכירת החיסול של עולם התורה. גיבורנו הם אותם צעירים שעומדים מולם עם אמת יוקדת ללא חת ומכריזים כי "זאת התורה לא תהא מוחלפת".



במקביל לכך, ביומיים האחרונים עורכים גורמים בציבור החרדי הפגנות רבות בבירה ובבית שמש, וזאת בשל כוונת המשטרה לבצע נתיחה לגופתו של תינוק, בן למשפחה חרדית, שטבע באמבט במהלך חופשה בבית מלון באשדוד, וזאת בחשד לפלילים.