לתפארת מדינת ישראל: נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, ישתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב ויתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ, זאת לכבוד חגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל. במשרד התרבות מסרו כי מדובר בפעם הראשונה בתולדות טקסי הדלקת המשואות בה ראש מדינה זרה נמנה בין מדליקי המשואות.



הרננדז, שהינו בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ והחל את דרכו הדיפלומטית בהשלמות בקורס מנהיגות חברתית של משרד החוץ בשנת 1992, אישר הגעתו לטקס ויתלווה למדליקת המשואה של מרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ (מש"ב).



טקס הדלקת המשואות. צילום: שלומי כהן, פלאש 90



ראש המדינה הראשון שידליק משואה. הרננדז. צילום: רויטרס



שרת התרבות והספורט ויו"ר וועדת שרים לענייני טקסים וסמלים, מירי רגב, אמרה: "ביאן ונידו פרזידנטה הרננדז. ברוך הבא נשיא הונדורס,  אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהינו בוגר קורס של מש״ב יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ".
 
רגב הוסיפה: "המרכז לשיתוף פעולה בין לאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".