פשרה במשבר המשואות? כרגע נראה כי המחלוקת היא כמה ידבר ראש הממשלה. נראה שלמרות הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לגבי השתתפותו של הראשון בטקס הדלקת המשואות, עדיין יש חילוקי דעות בין יו"ר הכנסת לבין השרה מירי רגב. על הפשרה שהושגה, ראש הממשלה ידליק משואה מיוחדת, בדומה למשואה שהדליק ניר ברקת בשנה שעברה בציון 50 שנה לאיחוד ירושלים. נתניהו יישא דברים קצרים כנהוג למי שמדליק משואה. בשונה מהשנה שעברה, אדלשטיין לא יעמוד לצידו של נתניהו בהדלקת המשואה המיוחדת. ההסכמה בין השניים היא שדבר כזה יקרה רק כל עשר שנים ולא יהפוך למשהו קבוע, ולכן צריך לקבע זאת בוועדת הסמלים. אך, לפי הגורמים, השרה רגב מתנגדת למהלך.



עם זאת, בהודעה שפרסמה שרת התרבות והספורט, נאמר כי "אני שמחה שהעניינים האישיים ירדו מסדר היום וההיגיון והממלכתיות ניצחו", אמרה רגבף האחראית על טקס הדלקת המשואות. "הסיכום שהושג, על פיו בטקס המשואות ובאירוע לכבוד 70 שנה לישראל יופיע גם ראש ממשלת ישראל, יישא דברים ואף ישיא משואה - מוסיף כבוד לטקס, למדינה ולחברה".

עוד אמרה השרה, כי "כפי שהודעתי, בכוונתי לכנס את ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים אחרי יום העצמאות, ולדון בהצעות השונות שעלו בתקופה האחרונה. לרבות הצעתו של השר צחי הנגבי על פיה גם יו"ר האופוזיציה ינאם בטקס. הוועדה תמליץ על סדרי הטקס והחגיגות לאירועי ה-80, עם זאת אני סבורה שנכון ודמוקרטי יותר שאת ההחלטות הסופיות לגבי אירועי העשור הבא, תקבל הממשלה שתכהן באירועי ה-80".

מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נמסר בעקבות תגובת רגב כי "לצערנו הודעת שרת התרבות אינה משקפת את הסיכום בין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת שהושג היום בישיבתם האישית. הסיכום הושג מתוך הערכה הדדית ורצון כן לסיים את המחלוקת סביב חגיגות 70 שנים לישראל. ההבנות שהושגו בפגישה הם שרה"מ ישיא משואה בשם ממשלות ישראל ויוסיף מילות ברכה  בהדלקת המשואה. כמו כן סוכם לאשר במיידית שנוהל זה יתקיים בכל שנת עשור למדינה".