אמנם נראה כי שרת התרבות מירי רגב, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרבים להסכם בנוגע לתפקידו של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות, נראה שהיום (שני) צץ משבר חדש. גורמים במשרד החוץ מאשרים כי נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס שוקל שלא להגיע לטקס למרות שהוזמן להשתתף בו כנציג משרד החוץ, לאור עברו כבוגר קורס המרכז לשיתוף פעולה בין לאומי של משרד החוץ. על פי ההערכות, הביקורת בארץ שהוטחה בביקור היא הגורם העיקרי לפניית הפרסה שביצע הרננדס



גורם בכיר במשרד אישר כי "אכן עלתה אפשרות", שנשיא הונדורס לא יגיע, אך הוסיף כי "הנשיא מוזמן ואנו מקווים שיגיע". הגורם הוסיף כי בשל השעה המאוחרת במדינה המרכז אמריקאית, בשלב זה לא ברורה כוונתו של הנשיא, וכי בשעות הבוקר בשעון הונדורס יהיה אפשר לקבל פרטים נוספים. כזכור, נשיא הונדורס הוזמן על ידי שרת התרבות להשתתף בטקס, בשל השתתפותו בקורס מש"ב של משרד החוץ. 



מירי רגב. צילום: פלאש 90
מירי רגב. צילום: פלאש 90



"רודף פעילי אופוזיציה ועיתונאים"



השרה רגב הסבירה את השתתפותו של הרננדס בכך שהמרכז הוא  מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".



אך טיעוניה של רגב לא התקבלו בעין יפה באופוזיציה, שהאשימה את רגב בכך שהזמינה את נשיא הונדורס רק כדי לספק אמתלא לנתניהו להשתתף, בטקס, תוך שהם מזכירים את התנהלותו הבעייתית, לכאורה, של הרננדס במדינתו. יו"רית מרצ תמר זנדברג פנתה לשרת התרבות וקראה לה לבטל את הזמנתו של הנשיא, תוףך שהיא מציינת כי  "מדובר בהזמנה לא ראויה לאחד הטקסים הממלכתיים ביותר של מדינת ישראל ביום העצמאות ה-70", ומוסיפה שהרננדס "הקים משטרה צבאית מיוחדת שכל מטרתה במסווה של שמירה על הסדר היא לרדוף אחר פעילי אופוזיציה ועיתונאים, ובהונדורס נרצחה לפני שנתיים פעילת איכות סביבה מוכרת. מדובר בשליט ששולט על מדינתו לא באמות מידה שבה היינו רוצים שישראל תהיה קשורה להם ".