ראש הממשלה והאסיר לשעבר, אהוד אולמרט, פנה היום (שני) לנשיא המדינה ראובן ריבלין וביקש ממנו למחוק את הרישום הפלילי שלו. מהלך כזה יאפשר לאולמרט לשוב לפוליטיקה. העיתונאי דן מרגלית, לשעבר חברו הקרוב של אולמרט, ומי שיצא נגדו בעקבות פרשיות השחיתות בהן היה מעורב, הסביר לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM מדוע הוא מתנגד למהלך: "אני לא חושב שריבלין ייענה לבקשה הנוראית הזו גם אם הייתה מבן דודו הקרוב ביותר".





לדברי מרגלית, "העובדה שהעבריין הזה מעז לפנות לנשיא בנושא מצביעה על ההתדרדרות בערכים של החברה הישראלית וזה מדאיג. לאולמרט יש חברים עשירים שעוטפים אותו ומוכנים לשלם דמי ישיבה בכלא ואין לזה תקדים. בעבר היו אנשים שפנו אחרי שנים רבות לנשיא אך לא חזרו לחיים הציבוריים. במידה והנשיא יחון אותו. האם זה אומר שאולמרט יפסיק להיות עבריין? כל תהליך הרישום הזה הוא טכני לחלוטין".



"אני לא מעלה על דעתי שריבלין יסכים לתת לו חנינה", הדגיש העיתונאי הוותיק. "אולמרט בעצמו יודע שמדובר בצעד חסר סיכוי, אך הוא רוצה ליצור את הרושם שהוא בעצם לא עשה שום דבר פסול ושהוא נפל בעקבות טעות טכנית. אולמרט מאוד רוצה לחזור לפוליטיקה, אך אני לא מאמין שהוא יצליח. זה מזכיר מאוד את הרצון של נתניהו לנאום בטקס המשואות ה-70 של מדינת ישראל, זו אותה תאווה לכוח שהוא לא מצליח להשתלט עליה".



ינון מגל התייחס לדבריו: "יש הבדל בין נתניהו לאולמרט. ביבי נתניהו מגיע לחדרי החקירות כשהוא מלא בתמיכה גבית בעוד שאולמרט הוא ברווז קצוץ כנפיים". 


השיב לו דן מרגלית: "ביבי עושה את כל התרגילים האפשריים כדי לדחות את שלטונו עד הקץ. מעולם לא הייתה רדיפה כה מאסיבית נגד גורמי אכיפת החוק. מדאיג אותי שאיש כמו אולמרט לא חושש לבקש חנינה זמן כה קצר אחרי שעזב את בית הסוהר. זה יותר מעזות מצח, חוצפה בהתגלמותה. ציפי חוטובלי וציפי לבני הציעו חוק שלא יאפשר לאנשים כמו אריה דרעי ואהוד אולמרט לחזור לפוליטיקה והכנסת סירבה. זה מלמד שדעתם של השרים קלה לגבי עבירות הצווארון הלבן. לדעתי אדם שהיה בכלא לא צריך לחזור לפוליטיקה".

עריכה: איתמר זיגלמן