שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שלישי) לתקיפה בסיס T-4 בסוריה ואמר כי הוא "לא יודע מה היה שם ומי תקף". ליברמן, שביר בחנוכת מרכז הפעלה בקצרין, שב וחזר על המדיניות הישראלית בנוגע לנוכחות איראנית במדינה השכנה: "לא נאפשר התבססות של איראן בסוריה, יהיה המחיר אשר יהיה. להסכים לכך זה כמו להסכים שהם ישימו טבעת חנק על הצוואר שלנו. לא נאפשר את זה". 

לדברי שר הביטחון, ישנם גורמים שיכולים למנוע את הנוכחות האיראנית בסוריה בלי הפעלת כוח צבאי ואני מקווה שהם יפעלו ויעשו את הדבר הנכון. "לצערי רואים יותר ויותר ניסיונות של איראן להתבסס סוריה. הם לא מתכוונים לפתח שם מרכזי תרבות או חינוך. אנחנו נעשה כל מה שתלוי בנו, אין לנו ברירה אחרת. עם ישראל צריך לסמוך על ההנהגה ולהבין שהיו כל מיני אנשים שניסו למכור אשליות. אני זוכר שהיו כאלה שאמרו שצריך לעשות שלום עם סוריה ולוותר על רמת הגולן". 
לגבי הכוונה של הנשיא טראמפ להוציא את החיילים האמריקאים מסוריה, אמר ליברמן כי "ארה""ב היא הידידה הגדולה שלנו, שותפה אסטרטגית שתמיד מתייצבת לצדנו. יחד עם זאת היא המעצמה הגדולה בעולם עם אינטרסים ומדיניות משהל ונכבד כל החלטה שתתקבל בבית הלבן". 

"אפשר להבין את התנהגות החיילים"

בנושא הפלסטיני, נשאל השר על הרג הצלם הפלסטיני והסרטון הצלף שפורסם אמש: "לצלף מגיע צל"ש ולצלם מגיע טר"ש", חידד ליברמן. "צה"ל זה הצבא הכי מוסרי בעולם, אבל כשאתה בחזית ונמצא במתח ויש אמוציות אפשר להבין את  ההתנהגות של החיילים. בסופו של דבר, החיילים הם מיטב עם ישראל".
על הרג העיתונאי הפלסטיני אמר השר כי מדובר במחבל עם ותק בזרוע הצבאית של חמאס, בעל דרגה מקבילה לסרן, שקיבל משכורת באופן סדיר מחמאס משנת 2011. הוא השתמש ברחפן על מנת לאסוף מודיעין על כוחות צה"ל". ליברמן הוסיף: "פעם נוספת ראינו איך חמאס משתמש בתקשורת, באמבולנסים ובחולים, כולל חולי סרטן שנשלחים לבתי חולים בישראל וקיבלו משימות ממפעיליהם".
גם התקשורת לא נשארה מחוץ לביקורת של ליברמן: "אני מקווה שאותם עיתונאים שיצאו מגדרם ודיברו על העיתונאי המסכן שעשה עבודתו נאמנה יפרסמו את כל העובדות. שלא יהיו פה אשליות: אני לא מצפה לאובייקטיביות מהקהילה הבינ"ל. מעיתנואים אני מצפה להיות עם ראש פתוח ולא להיות נעולים על שום דבר".