שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט היום (שלישי) לאסור את כניסתם לישראל של 110 פלסטינים שהוזמנו להשתתף בטקס משותף, ישראלי-פלסטיני, שיתקיים בתל-אביב ביום שלישי הבא, ערב יום הזיכרון  לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה.



"לא אתן יד לחילול יום הזיכרון", אמר ליברמן, "זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות, שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".



ארגון "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני, אמרו בתגובה להחלטת ליברמן: "שר הביטחון ליברמן הוא שבהתנהלותו מחלל את יום הזיכרון ופוגע במשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות שמבקשות לקדם שיח של פיוס. מדובר בשימוש פוליטי ציני בכלי שמהותו אמורה להיות ביטחונית. שימוש שכל מטרתו לפגוע במשפחות שכולות ובישראלים ופלסטינים שמבקשים לציין יחד את יום הזיכרון, מתוך כבוד הדדי והכרה בכך שהכאב והצער אינם נחלתו הבלעדית של אף צד". 
 

עוד הוסיפו, כי "כבר מחר יוגש באמצעות עו"ד גבי לסקי הליך של טרום עתירה לבג"ץ. בכוונתנו לפעול בכל דרך על מנת למנות מליברמן לעשות שימוש פוליטי ציני בסמכויותיו כשר ביטחון".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, אמרה: "בטקס פורום המשפחות השכולות משתתפות משפחות ששילמו בעקבות סכסוך הדמים הזה את היקר להן מכל, והחליטו להפוך את הכאב לתקווה. כמה עצוב שדווקא את הניצוץ הזה שר הביטחון מנסה לחסל בשביל סיבוב פוליטי, ומשתמש בסמכות ביטחונית כדי למנוע מהן לציין אותו כדרכן: דרך של שלום וסיום הסכסוך".

"חילול יום הזיכרון". ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם



לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי שנערך בתל אביב בשנה שעברה, ובו לקחו חלק כ-4,000 משתתפים, הגיעו כ-100 מפגינים פעילי ימין, ותקפו מילולית את המשתתפים. בין האנשים שהגיעו לאירוע והותקפו מילולית: הסופר דוד גרוסמן, שאיבד את בנו אורי ז"ל במלחמת לבנון השנייה, זהבה גלאון וח"כ עיסוויא פריג'.