יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שיגר היום (שלישי) מכתב למנהיג מפלגת הלייבור באנגליה, ג'רמי קורבין, ובו הודיע לו כי מפלגת העבודה משעה את היחסים עמו. "בימים אלו אנו מציינים בישראל את יום השואה והגבורה, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדאגה, נוכח ההתבטאויות והפעולות האנטישמיות שהנך מאפשר, כמנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה", כתב. 



"יום השואה היו יום בו בו אנו זוכרים ומזכירים את הזוועות מבית המדרש האנטישמי באירופה, ואת מחויבותנו להיאבק ולבלום תופעות אנטישמיות מכל סוג וצורה, ובכל מקום בעולם". 
"למרות קיומם של תחומי פעילות רבים בהם מפלגותינו יכולות להמשיך ולשתף פעולה, אנו לא נוכל להסכים לשימור הקשר עמך, מנהיג מפלגת הלייבור, כאשר אתה אינך ממלא את תפקידך בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתך, זאת בנוסף, להצהרותיך הציבוריות הנושאות מטען של שנאה כלפי המדיניות של ישראל, שעיקרן נוגע לשימור הביטחון של אזרחי ישראל ופעילותם של חיילי צבא ההגנה לישראל – עליהן אין מחלוקת בין קואליציה לאופוזיציה בישראל. בפעילותך זו חצית קו מסוכן בין ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלת ישראל לבין אנטישמיות לשמה".

"אנטישמיות לשמה". קורבין. צילום: רויטרס

גבאי הוסיף כי "נוכח זאת, אני מודיע לך בזאת על השעיית קשרי העבודה שבין מפלגת העבודה בישראל ללשכת יושב ראש מפלגת הלייבור בבריטניה. ובהתאם לכך, הנחיתי את חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואת מוסדות המפלגה על השעיית קשרי העבודה עמך".

קורבין ידוע כבר שנים בהתבטאויותיו האנטישמיות וחשבון הפייסבוק שלו אף נמחק בשבוע שעבר, זאת לאחר שהתגלה כי הוא היה חבר בחמש קבוצות שהכילו תכנים אנטישמיים. קורבין השתייך לקבוצה שהכילה פוסטים על משפחת רוטשילד היהודית, שעומדת במרכזן של מספר תיאוריות קונספירציה הטוענות כי היהודים שולטים בכלכלת העולם. חברי הקבוצה השוו את ישראל לנאצים ואחד המגיבים כתב כי "יהודי רוטשילד הציונים הם אויבי ישו". קבוצה נוספת, "לייבור למען סוציאליזם דמוקרטי", כללה דיונים על הכחשת השואה.