שר הפנים, אריה דרעי, מינה הבוקר (רביעי) את מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך בה הצליח אתמול בערב, ראש עיריית דבלין, מישל מאק דונצ'ה, להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל. השר דרעי אמר כי ״הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".



ברשות האוכלוסין הסבירו את הטעות בכך שאכן התקבלה התראה בנוגע להגעתו של דונצ'ה לארץ, אך השם שהועבר אליהם על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים היה משובש, ועל כן כאשר הגיע האירי, התראת הסירוב לא הופעלה. במשרד לנושאים אסטרטגיים טענו כי המשרד העביר לרשות האוכלוסין את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין, כפי שמופיע באתר הרשמי של העירייה. 



שמו של דונצ'ה כפי שמופיע באתר העירייה. קרדיט: צילום מסך



למרות הצהרתו אמש של שר הפנים אריה דרעי, כי הוא אסר על כניסתו לארץ של דונצ'ה, בעקבות פעילותו רבת השנים בתנועת ה-BDS, צייץ האירי זמן קצר לאחר מכן: "אני ברמאללה". דונצ'ה, חבר בארגון "קמפיין לסולידריות אירית-פלסטינית" (IPSC), המקדם חרמות על ישראל כמעט בכל תחום אפשרי - החל מחרם על תעשיית היהלומים הישראלית ועד להחרמת תוצרת חקלאית. הארגון מספק לתומכיו מדריך לזיהוי מוצרים מישראל, וקורא להם לא רק להימנע מצריכתם, אלא גם לפעול להסרתם מן המדפים באירלנד.



עוד קורא הארגון להחרים מוצרים של חברות ישראליות ובינלאומיות הפועלות בישראל, ופועל מול גורמי ממשל אירים בקריאה להפסיק את סחר הנשק עם ישראל ולהטיל אמברגו על ישראל בתחום זה. עוד פעיל הארגון גם בעידוד חרם תרבותי כנגד ישראל.  בנוסף לכך, דונצ'ה פועל באירלנד ברמה הלאומית לגינויה של ישראל ואף פועל לגירושו של השגריר הישראלי בדבלין.



בעקבות פעילותו של דונצ'ה, המליץ המשרד לעניינים אסטרטגיים האמון על גיבוש ההמלצות למשרד הפנים למשרד הפנים - האחראי על רשות האוכלוסין, למנוע את כניסתו לישראל לצורך השתתפות בכנס הזדהות עם הפלסטינים ורמאללה, וכדי למחות על הרג תושבי עזה באירועים סמוך לגדר. אך כאמור למרות זאת, ולמרות הוראת שר הפנים, דונצ'ה נכנס ארצה.


שלשום, אימצה מועצת העיר של דבלין בראשותו של דונצ'ה החלטה חריפה המאמצת את עקרונות ה- BDS כנגד חברת HP. בדצמבר 2017 השתתף דונצ'ה כדובר בהפגנה שארגן IPSC מול שגרירות ארה"ב באירלנד בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים. בהפגנה זו נמסרה לשגרירות ארה"ב אגרת ובה מופיע, בין היתר, המשפט הקורא להצטרפות לקמפיין ה- BDS ולהחרמת ישראל. ב-1 באפריל שיתף דונצ'ה בעמוד הפייסבוק שלו קריאה לגירוש שגריר ישראל באירלנד.