ביום ראשון צפויה להתכנס שוב ישיבת ראשי הקואליציה כדי לדון בנוסח פסקת ההתגברות שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, ביום רביעי השבוע התכנסו השרים הבכירים כדי לדון בפסקת ההתגברות שמוביל יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. במהלך הישיבה הציג השר יריב לוין את נוסח הליכוד לפסקת ההתגברות, במה שזכה לכינוי "המודל הבריטי", נוסח מחמיר יותר מההצעה של הבית היהודי.



על פי הנוסח שהציע לוין, לכנסת תהיה הסמכות הבלעדית לבטל או לתקן חוקים, ובית המשפט העליון יוכל רק להמליץ ליו"ר הכנסת לערוך דיון מחודש על חוק, "הפוגע באחד מחוקי היסוד של המדינה". במילים אחרות, נוסח זה מבקש למעשה לנשל את בית המשפט העליון מכל סמכות לבקר את חקיקת הכנסת. יודגש כי גורמים משפטיים בכירים מפעילים לחץ אדיר על ראש הממשלה לא לקדם את פסקת ההתגברות, ועל אחת כמה וכמה לא במודל הבריטי.



יש לציין כי בהיבט הפוליטי, ראש הממשלה נתניהו מעוניין כי הזרקור במקרה הזה יופנה אל יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון, שבחר להיעדר מהישיבה האחרונה, וייעדר גם מהדיון ביום ראשון בעקבות נסיעה לחו"ל. 
 

בסביבתו של שר האוצר הדגישו את עמדתה העקרונית של כולנו וכי היא תומכת בפסקת התגברות במתכונתה המצומצמת, המתייחסת רק לחוק המסתננים. "החוק הזה שיריב לוין מכנה אותו 'המודל הבריטי' הוא לא משהו אחר חוץ מחוק לקידום השחיתות באופן מובהק", אומר גורם בכיר בכולנו  ל"מעריב-סופהשבוע".

"המשמעות היא שברגע שזה עובר, הממשלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה ולהעביר איזה חוק מטורלל שהיא רוצה. אחרי שמעבירים את זה, נתניהו יכול להחליט שהוא, על פי החוק, יהיה ראש ממשלה עוד 20 שנה, מי יעצור אותו? הוא יחוקק".
 
התחושה בקרב רבים בקואליציה היא שנתניהו מעוניין ללכת לבחירות בתירוץ כלשהו. זאת לאחר שרק לפני כחודש כמעט פוזרה הכנסת בנושא חוק הגיוס, וכעת נראה כי פסקת ההתגברות מאיימת לפרק את הממשלה. "יש לנו הסכם קואליציוני, ולפיו יש לנו וטו על כל חוק שקשור לבית המשפט העליון. אז זה ברור כשמש שכשנתניהו מביא לדיון את החוק אולי הכי רדיקלי בנושא הזה, הוא בעצם מעוניין בבחירות", אומר גורם אחר בכולנו.