עמירם לוין, מי שהסיר את מועמדותו בפריימריז לראשות מפלגת העבודה והודיע על תמיכתו באבי גבאי, פקפק היום (שבת) ביכולותיו של יו"ר המחנה הציוני לנצח בבחירות לראשות הממשלה. בראיון בשבתרבות בבאר שבע נשאל לוין בנושא, וענה: "כרגע זה לא נראה שגבאי מסוגל לנצח את נתניהו בקלפי". הוא הסביר כי "חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואבי גבאי עשו טעויות והציבור מעניש אותנו".



בהתייחס לתקיפה של מעצמות המערב בסוריה, אמר אלוף פיקוד צפון לשעבר כי "אסד פושע מלחמה וצריך להעביר אותו מהעולם. קיוויתי שטראמפ ימחק את ארמון הנשיאות ויחזיר את ארה"ב להיות שחקן מרכזי בזירה. התקיפה הזו שירתה את אסד, הרוסים והאיראנים ופוגעת בנו. יותר טוב לו לא הייתה נעשתה מאשר נעשית בצורה חלשה".



הוא הסביר כי "בעצם טראמפ אמר לאסד שהוא יכול להמשיך לטבוח בעם שלו, רק בלי נשק כימי, כדי שיוכל לעצום את העיניים. הוא אמר לרוסים ולאיראנים:  'אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים, אני בחוץ, ומשאיר את מדינת ישראל להתמודד לבד'".



אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אבי גבאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



נושא נוסף שאליו התייחס לוין, הוא ספרו החדש של אהוד ברק, אשר יעסוק גם בנתניהו, בין היתר: "אני מבין שיש הדלפות מסוכנות וחסרות אחריות בנושא היכולות של צה"ל, ואני רוצה להגיד שחבל לי. כאיש רב מעללים ומעשים, גם בהיותו מפקד סיירת מטכ"ל וגם בהיותו ראש ממשלה, אהוד לא עומד בפיתוי ובשביל לזכות בעוד בכמה חלטורות שכל כבוד וקרדיט. איזה מן דוגמה זו תהיה לחיילים או מפקדים בסיירת מטכ"ל? מה נגיד להם לגבי שמירה על סודות אם מי שהיה ראש ממשלה ורמטכ"ל עושה את זה?".



"לגבי מערכת המשפט, יש לבדוק האם זה פלילי", הוסיף לוין. "לצנזורה אין כוח. מאדם כמו אהוד ברק צריך לצפות שהוא יצנזר את עצמו. אדם צריך לקחת אחריות על מה שהוא עושה, לסתום את הפה, להתאפק".