ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק התייחס הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בתאטרון חולון למתקפה האמריקאית בסוריה, שבוצעה במהלך הלילה, ואמר כי "הפעילות הייתה ממוקדת ובעלת מסר לסורים שלא להשתמש בנשק רוסי". הוא אמר, בשיחה עם נחמה דואק, כי "התקיפה תשיג את המטרה מכיוון שהמסר יעבור. לומר שזה ימנע תקיפות כימיות בעתיד, זה לא נכון". 
ברק הוסיף: "בעלות הברית לא הגיבו על התקיפות הקודמות, משום שהן לא גלשו לתמונות זוועה של מאות תינוקות שנפגעו". לדבריו, יכולות הייצור של הסורים נפגעו, כמו גם יכולות המחקר והפיתוח שלהם. "טראמפ רואה את הרצון של האמריקאים לא להשתתף", הסביר, "גם על התקיפה הזאת, הוא טרח לומר שהמזרח התיכון הוא אזור מסובך אבל מי שצריך לעשות את העבודה זה מי שבמזרח התיכון". מלבד זאת, הוא ציין כי "לארצות הברית אין אינטרס להישאר במזרח התיכון כמעורבת עמוקה".

ראש הממשלה לשעבר ציין כי "טראמפ, הוא לא הבן אדם הכי עקבי שישב בבית הלבן אבל העניין לא התחיל אצלו. מי שעזב את סוריה עוד לפני, החמיץ את ההזדמנות לפעול גם בנושא הנשק הכימי". 


הוא טען כי "אובמה השאיר חלל שאליו פוטין נכנס והוא יודע איך לפעול והוא עושה זאת מהר". ברק סיפר על היכרותו עם פוטין: "הוא איש מאוד אחראי, מעשי וחד. שנים לא ישב ברוסיה מישהו עם כזה סנטימנט ליהודים כמו פוטין ויותר טוב שהוא שם מאשר שהוא לא היה שם. לנו היה יותר טוב אם אם אמריקה היתה שם, אבל אין לנו עוגן ממשי כדי להכריח אותם לפעול אחרת".

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
"לאיראן את הפוטנציאל להפוך להיות איום קיומי על ישראל, בעניין הגרעין, אבל זה לטווח ארוך", הסביר, "ישראל היא המדינה הכי חזקה באזור שכולל את טהרן ותמשיך להיות כזאת".

כמו כן, הוא התייחס למעבר השגרירות האמריקאית לירושלים בחודש הבא, ואמר כי "זה דבר מבורך, והיינו שמחים אילו אחד הנשיאים הקודמים ב-70 השנים האחרונות היה עושה את זה. זה טוב מאוד לנו הישראלים, אבל צריך להבין שמבחינת טראמפ זה לא מהלך אדיר אלא איתות לפלסטינים שיש להם מה להפסיד מההמתנה האינסופית". הוא הוסיף: "החשש שלי הוא שהם לא יובילו תכנית בכוח שתשכנע את כל הצדדים, היות ובשני הצדדים שיש חשדנות לא מעטה, גם אנחנו וגם הפלסטינים רוצים לצבור נקודות למשחק ההאשמות שיבואו אחר כך. שני הצדדים מניחים שזה ייכשל. אני לא חושב שיש לזה סיכוי להוביל לתוצאות".

לטענתו,"הממשלה הנוכחית פועלת כנגד כל ערכי מגילת העצמאות - יום אחרי יום. מנסים לקעקע את בית המשפט העליון, את החברה האזרחית, לערער את הקוד האתי של צה"ל ולבקר את התקשורת". ברק הסביר כי "כדי לקעקע את הרעיון הזה, צריך לעשות את זה בערמומיות, לשטוף את המוח בהדרגה". לדבריו, זאת המציאות הפוליטית ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו מחזירים את ישראל למסלול מהנתיב ללא מוצא שאליה הממשלה מובילה אותנו.
ברק הגיב גם לשאלה האם יחזור לפוליטיקה ואמר כי "אני מקווה שלא יצא מצב שבו אני צריך לחזור לפוליטיקה". הוא הסביר: "אני לא מאמין בסקרים, לפי הסקרים בבלפור היה צריך לשבת בוז'י ואני אומר לכם מידע אישי שנתניהו בבוקר של הבחירות חשב שהוא מפסיד ולכן סקרים הם לא חשובים - זה לא נראה לי חשוב". הוא סיכם ואמר כי "הנקודה המכריעה היא מה יקרה לנו. כשאני חושב שהמצב הוא שצריך להיכנס - זה מצב רע".