עיתונאי 'הארץ', גדעון לוי, פרסם מאמר נרחב על הכיבוש הישראלי וטען כי כבר לא מדובר במצב זמני. בראיון בתכניתה של ענת דוידובב-103FM, התעמת היום (ראשון) איש התקשורת עם הח"כ לשעבר ינון מגל, שטען כי "גדעון לוי מעולם לא כתב מילה טובה על ישראל". לוי, מצדו, השיב: "אם היית קורא את המאמר שלי, ולא רק מסתפק בכותרת, היית מבין את דבריי".



"הימניים טוענים שאנחנו נשאר לנצח בשטחים, ואני מאשר זאת במאמר שלי", הסביר לוי, שהוסיף: "אני לא מקבל את ההגדרה שונא ישראל, אני לא אוהב אותך בגרם אחד פחות מכם". ענת דוידוב הוסיפה לדבריו: "גדעון לוי כותב מאוד אהבה לישראל ומתוך דאגה לעתידה".



ינון מגל התערב בשיחה בשלב זה, והגיב בזעם: "גדעון לוי כתב בעבר שהשיר שהוא הכי שונא הוא 'התקווה'. הוא כותב מידי יום נגד ישראל ומעולם לא כתב מילה טובה על ישראל".



 


עיתונאי הארץ לא נותר אדיש לדבריו, וענה: "אם היית קורא את המאמר שלי ולא מסתפק רק בכותרת היית מבין את דבריי. בגיליון יום העצמאות של מדינת ישראל אני דווקא עומד לכתוב על 70 הדברים הטובים שאני אוהב במדינת ישראל".

עוד הוסיף: "מאז ומתמיד אמרו לנו שהכיבוש הוא זמני, אך אנחנו חיים עמו כבר 51 שנים. ברור לי לגמרי שלמדינת ישראל כבר אין כוונה שהכיבוש יהיה זמני ועלינו להפנים שהיא שולטת ב-12 מיליון בני אדם כולל עזה. אנחנו שולטים בעזה ואחראים על גורלו של כל עזתי. בישראל יש שלושה משטרים - דמוקרטיה ליהודים, קיפוח לערבים ודיקטטורה לפלסטינים".

"יש אמת בטענותיך", ציין ינון מגל. "אנחנו כובשים ציבור שאינו מצביע לכנסת, אך יש להם רשות והם יכולים להצביע לה. הם לא עושים בחירות כי הם יודעים שחמאס הוא זה שייבחר לשלטון".

"זו בדיחה", ענה לו גדעון לוי, שהסביר: "אם ראש הרשות העצמאית רוצה לנסוע מעירו לכפר השכן, הוא זקוק לחמישה אישורים מיוחדים מחמישה קצינים שונים בצה"ל. אז איך אתה יכול לטעון שהם חיים בחופשיות במדינתם?".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן