ראשי סיעות הקואליציה החליטו: הצעת החוק לצמצום כוחו של בג"ץ תקודם במושב הכנסת הבא. שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לכך בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "אנחנו די עקביים בתפיסתנו. הגשנו הצעת חוק לפני כמה חודשים על חוק יסוד החקיקה ודרשנו רוב של 61 שיכול להתגבר על פסקה של בג"ץ. הכנסת היא הרשות המחוקקת ועליה להשתמש בכלי הזה במקרים מיוחדים, ברצוננו לחוקק חוק שנפסל מספר פעמים על ידי בג"ץ בסוגיית המסתננים. זה לא יהיה פשוט להשיג רוב של 61 ולכן הוא מכשול ראוי וקשה להשגה. זה האיזון הנכון ואני מקווה שהכנסת לא תשמש בחוק לרעה כפי שאני מקווה שבית המשפט יהיה זהיר יותר בשימוש פסילת חוקי כנסת ישראל".





"אני נגד פסקת התגברות", טען בן כספית: "בג"ץ הוא נכס למדינת ישראל, אנחנו רואים כבר היום את הפירות של השופטים שאת מינית, בשביל מה צריך את החוק הזה, שעל פי כל המומחים יגרום לאסון?"



השרה שקד ענתה לו: "בסופו של דבר הכנסת מעולם לא נתנה לבית המשפט את האישור לבטל חוקים ויש להבהיר לכולם מחדש את הכללים. בית המשפט עדיין יוכל לבטל חוקים למרות החוק ומעתה הוא ישתמש בכלי הזה בזהירות יתרה".



השרה גם התייחסה לדברים שאמר הזמר רוג'ר ווטרס, שטען כי אינו מאמין שסוריה תקפה בנשק כימי.  "האיש אנטישמי ידוע שחשף את פרצופו האמיתי על ידי מתן הגנה לרוצח מסוריה. הוא חלק מראשי ארגון ה-BDS. זה מוכיח כמה האיש הזה הזוי לחלוטין. השנאה מביאה אותו על דעתו".



גם להרשעתה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ בגין פרשת המסרונים התייחסה שקד, שביקשה להשעותה משיפוט למשך שנה: "השופטת הודתה בהתנהגות הבלתי הולמת ואנחנו נחכה לסוף ההליכים כדי לקבל החלטה. חוץ מהמקרה הזה צצו מקרים נוספים ויש לרענן את הנהלים כדי ששופטים לא יוכלו להתכתב בהודעות טקסט עם תובעים. הלקחים המערכתיים התגלו וחשוב מאוד לתקן אותם".



עריכה: איתמר זיגלמן