בצל סערת טקס המשואות, תקף הערב (חמישי) בחריפות יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב, זאת על רקע העובדה שנאומו של נתניהו ארך כ-14 דקות, פי שניים באורכו מזה של יו"ר הכנסת, בניגוד לסיכום בין הצדדים טרם האירוע. "אמינותו של נתניהו נפגעה", קבע אדלשטיין, שהוסיף: "הרסו את החגיגות". מרה"מ נמסר בתגובה: "שום דבר לא יעיב את הטקס המרגש של חגיגות ה-70 לעצמאות ישראל".


 


"אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה הונאה", אמר אדלשטיין בפתח דבריו. "אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת רה"מ בנושא".



אדלשטיין גילה זמן קצר לפני האירוע שמירי רגב החליטה להפר את הסיכום המוקדם ולאפשר לנתניהו לסקור עם אדלשטיין את משמר הכבוד של הכנסת. כשנשאל מה יקרה כשמטעם ראש הממשלה יבקשו שוב בקשה דומה ממנו, אמר: "כנראה שהסיפור ישפיע, האמינות נפגעה. סברתי ואני עודני סבור שאמינות היא תכונה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לכבד את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי". 



גם על שרת התרבות הייתה לאדלשטיין ביקורת רבה: "שמעתי את שרת התרבות מבשרת לי שבטקס ינאמו ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת והאישיות הבכירה ביותר מחוץ לארץ, כולל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומרגרט תאצ'ר. גם אני חשבתי שקצת קשה להזמין אותה (משום שהיא מתה)". 




בהתייחס לדבריה של רגב, לפיהם הוא התבטא נגדה בחריפות בשיחה פרטית עמה, אמר: "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזו זו תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".



כנשאל האם איים עליה, הסביר: "זה מה שאמרתי. לא היו דברים נוספים. קשה לי להאמין שהשרה רגב שהתבטאה בחריפות נגד הקלטות סתר.. הגיעו אליי כמה עיתונאים שאמרו שהיא מבטיחה להם קלטת עם האיומים שלי עליה. אני לא מכיר את הפרטים. זה די חמור שעיתונאים פונים אליי ואומרים אולי יש הקלטה. אם נבחר ציבור מקליט את עמיתו, אנה אנו באים? אני אפילו לא מבין איך אפשר להתנהל כאן בבניין הזה, בממשלה, בצורה כזאת".



"אני מאמין שהיא תכחיש שהיא הקליטה אותך", השיב לו כתב חדשות 10 ספי עובדיה. "נו, אז כנראה שכמה מן הקולגות המציאו סיפור", ענה אדלשטיין, שהוסיף: "העיקר בשבילי הוא.. אני לא יכול לומר 'לא לקלקל את החגיגה', כי כבר קלקלו את החגיגה. עדיין, עכשיו כשאנשים קצת נרגעו, אני מציע לא להעכיר את האווירה. צריך תמיד לזכור שכששניים רבים הם צריכים לחפש, כל אחד, במה הוא אשם. כמה שאני מחפש, אני לא רואה במה אני אשם".



"נניח שמירי רגב קיבלה הוראה מרה"מ לדאוג לזה" המשיך הח"כ מהליכוד. "אז איך דואגים? מודיעים דרך התקשורת או מתקשרים ליו"ר הכנסת ואומרים לו שראש הממשלה רוצה לנאום?". 
 
אדלשטיין. זועם על ראש הממשלה ושרת התרבות. צילום: אבשלום ששוני
אדלשטיין. זועם על ראש הממשלה ושרת התרבות. צילום: אבשלום ששוני

בהמשך לכך, הוא טען כי אינו חושש מתחרות עם רגב: "בפעם אחרונה שהיה פריימריז הגעתי למקום השני, ואני לא זוכר שהיא הגיעה למקום כה גבוה. אני לא מאמין שייצא אפילו מישהו בין חברי הליכוד שיחשוב שמי שכמוני עבר לגדיד לפני הפינוי, העקירה ב-2005, וגר שם כמה חודשים עם המשפחות שהתפרקו לי כאן על הכתף בבכי, הוא פחות ימני ממישהו שבאותו זמן דברר את הפינוי שלי ושל המשפחות האלה מגוש קטיף". 

מלבד זאת, הוא חשף כי הוא התלבט האם להתייחס לכל המתיחות סביב הטקס בנאומו. "הורדנו את ההתייחסות הזו היום", השיב אחד מיועציו. אדלשטיין הסביר: "אנשים מתרגשים מכל הלב, מה אני אתחיל להתייחס לנושאים האלה?".

את דבריו, סיכם באומרו כי "באופן אישי, קצת יושבת עליי מועקה כי זה לא הסגנון שלי. אם יותר מ-20 שנה אני פה ולא היה לי רקורד של מריבות מתוקשרות, מול מישהו או מישהי שבכל שבוע יש לו מריבות עם מישהו במליאה. המריבות האלה פוגעות בליכוד, וכבר היו מקרים שהליכוד ירד מהשלטון בגלל דברים כאלה". 

בתוך כך, מרכז ההסברה והפקת אירוע המשואות הכחישו את הדיווח שפורסם על ידי חדשות עשר, לפיו ראש הממשלה ביקש להיכנס לטקס המשואות בנפרד מיו"ר הכנסת: "בניגוד לפרסום השקרי, ראש הממשלה הוא זה ביקש להיכנס לטקס ביחד עם יו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת הוא זה שאילץ את מארגני הטקס להיכנס בשתי כניסות נפרדות ויתרה מכך ביקש, בניגוד לסדרי קדימה, להיכנס אחרי ראש הממשלה. יתרה מזאת, יו"ר הכנסת הנחה את משמר הכנסת ברגע האחרון שלא לקבל את ראש הממשלה, דבר שאילץ את ההפקה להעמיד את משמר הכבוד של חיילי צה"ל בתוך שעה, על מנת לקבל את ראש הממשלה".