שר החינוך נפתלי בנט התייחס הערב (שבת) בחשבון הטוויטר שלו לחיסולו של המהנדס הפלסטיני במלזיה ואמר כי "אסור שאיש הזרוע הצבאית של חמאס, פאדי אל בטש, שנהרג במלזיה, יובא לקבורה בעזה, בטרם שחרור גופות הדר גולדין ואורון שאול, על מנת שיובאו לקבורת ישראל. אעלה דרישה זו מחר בבוקר מול ראש הממשלה". מדובר בהתבטאות הראשונה של גורם ישראלי על ההתנקשות שאירעה הבוקר סמוך לקואלה לומפור.



דבריו של בנט מגיעים ברקע דרישת השגרירות הפלסטינית בקואלה לומפור, שהודיעה כי היא עושה הכל כדי להשיב את גופתו של אל באטש לקבורה ברצועת עזה, וכן להשיב את אשתו ושלושת ילדיו לרצועה.



בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר כי ישראל נכשלה בעימות עם צעדות השיבה, ולכן העבירה את המערכה למדינה אחרת, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמה שמקובל בין מדינות‏. "ביקשנו ממלזיה לזרז את חקירת ההתנקשות בד״ר אל-באטש, המוסד רוצח את המדענים כדי לפגוע בתנופת האומה", אמר.

במשפחת גולדין העבירו דרישה דומה לזו של בנט למתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, למתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, ולמזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, תא״ל אליעזר טולדנו. 
 
בפנייתה של משפחת גולדין צויין כי המשפחה מתנגדת נחרצות להחזרת גופתו של אל בטש לקבורה בעזה כל עוד ארגון חמאס ממשיך להחזיק בחיילי צה״ל, סמ״ר אורון שאול וסגן הדר גולדין, ובאזרחים הישראליים. עוד הוזכר על ידי משפחת גולדין, כי פתיחת סוכת האבלים בעזה, לאחר היוודע דבר מותו של אל בטש, היא עדות ברורה לכך שחמאס מחכה להזדמנות לקיים לוויה תקשורתית שתהיה אירוע תודעתי שיש למנוע את קיומו כל עוד חמאס מחזיק בחיילי צה״ל ובאזרחים ישראליים בניגוד לדין ההומניטרי הבינלאומי.
 
ממשפחת גולדין נמסר: "הבהרנו לכל הנוגעים בדבר שעמדתנו בעניין זה ברורה ונחרצת ושאין להשיב את גופתו של אל בטש לקבורה בעזה. אנו משוכנעים שישראל צריכה לפנות בעניין הזה גם למצרים ולא לאפשר את העברת הגופה של המחבל דרך מעבר רפיח".

זירת ההתנקשות במהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש במלזיה. צילום: AFP

כזכור, אל בטש, בן 35, נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה קואלה לומפור, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהד חמידי, אמר: "לא פוסלים מעורבות סוכני מודיעין זרים ברצח אל באטש שמתגורר בארצנו מזה 10 שנים. ביקשתי מהמשטרה חקירה מקיפה ומעורבות של האינטרפול".

עוד הוסיף חמידי: "הנרצח היה בין היתר מומחה בייצור טילים, בעל קשרים ל"ארגון מודיעין מדינתי", ופעיל בעמותות אסלאמיות פרו-פלסטיניות. "המרצה, תושב קבוע של מלזיה, נהיה ככל הנראה נטל עבור מדינה עוינת לפלסטין", ציין. הוא טען כי חקירה ראשונית העלתה כי הוא היה אמור לטוס לטורקיה היום אחר-הצהריים, על-מנת להשתתף בכנס בינלאומי".

סוכת אבלים הוקמה בשיתוף הזרוע הצבאית של חמאס, דבר המצביע על כך שמדובר באיש הזרוע הצבאית. חמאס הדגיש בהודעת האבל, כי מדובר באיש הארגון, אולם עד כה לא נחשפו פרטים נוספים על פעילותו בזרוע הצבאית. על פי מפקד המשטרה המקומית, אל בטאש נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעה 6 בבוקר, שעון מקומי. "הוא הלך ליד בית הדירות שלו כששני התוקפים ירו בו 10 כדורים. הוא מת במקום". עוד הוסיף מפקד המשטרה, כי אחת האפשרויות שנחקרות היא שבהתנקשות מעורבים אנשי "המדינה האסלאמית".