סערת טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות ממשיכה לעורר הדים. לאחר שרוני דניאל, פרשן "החדשות", תקף בחריפות באולפן שישי את התנהלותם של ראש הממשלה נתניהו ושרת התרבות רגב בנושא, גם עמיתו הפרשן אמנון אברמוביץ' לא חסך בביקורת מהשניים. "הם לא עבדו רק על אדלשטיין, הם עבדו על סמל הממלכתיות הישראלית", אמר.



הוא הוסיף: "נתניהו ומירי רגב תפקדו כמו בוני וקלייד. פעם הייתה בערוץ אחד תוכנית שקראו לה כלבוטק, היית רואה מרמה בשידור חי. זה מה שראית בטקס הזה. מילה לא מילה, מכתב לא מכתב, ממש מחטף של הטקס עבור רגב ונתניהו, שניהם ביחד וכל אחד לחוד".



נתניהו צועד בטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו צועד בטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



הפרשן אף התייחס לנאום של נתניהו בטקס: "נתניהו דיבר על רגע נשגב, כוחנו באחדותנו ושאנחנו מעצמה, אם כוחנו באחדותנו אז למה אתה מסית ומפלג כל הזמן? ואז סיפר שרבע מיליון הודים יצאו לכבודו לרחובות. מה עם מודי, רה"מ ההודי? אחרי שפגש אותך עלה לקברו של ערפאת, קרא לו אבו עמאר וכינה אותו אחד המנהיגים הגדולים בתולדות האנושות. את זה לא אמר ולא יאמר על אבו יאיר, לדוגמה". 



"חשבתי שראש הממשלה צריך לנאום בטקס", הסביר אברמוביץ', "אבל לחטוף 15 דקות ולדבר כמו שהוא דיבר? מילא, הוא לא צריך לומר שהוא רה"מ הראשון בתולדות המדינה ובתולדות העמים שיש נגדו שלושה עדי מדינה, עצם מעצמותיו. ולא שעזב פעם את ישראל והחליף את שמו לבנג'מין ניתאי". 
לסיום אמר הפרשן: "הייתה בטקס גם השבעת טירונים שנשבעו למות למען המולדת, וצריכים למות אם אין ברירה, אבל בטקס כזה? אפשר לראות את זה בצפון קוריאה, בפרוסיה או בגרמניה".