הסתה בוטה נגד יו"ר הכנסת: לאחר העימות המתוקשר בין ח"כ יולי אדלשטיין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התרבות והספורט מירי רגב, סביב נאומו של רה"מ בטקס הדלקת המשואות, פורסמה בסוף השבוע האחרון תמונה של אדלשטיין, בה הוא מדומה לאדולף היטלר, לצד הכיתוב: "יולי יואל-היטלרשטיין". את התמונה של אדלשטיין בדמות היטלר העלה אשר יקו, צעיר ישראלי המתגורר בארצות הברית, פעיל ימין קיצוני, שבעבר העלה תמונות שטנה של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה והמפכ"ל רוני אלשיך. השרה רגב: "מגנה של שימוש בסמלים שכאלה". 



יקו מסר למעריב אונליין כי "יולי אדלשטיין, כמו ראובן ריבלין, הוא שמאלני קלאסי. הם כרגע תחת מפלגת הליכוד, אבל דעותיהם שמאלניות ואנטישמיות". יש לציין כי בעבר דווח במעריב שסוכני ה-FBI ביקרו בביתו של יקו, והודיעו לו כי הוא מבוקש לחקירה בישראל, וכי אם יגיע לביקור בארץ ייעצר לחקירה. בדף הפייסבוק שלו מצולם יקו עם נשק אוטומטי.



יקו, המתגורר באריזונה, הוסיף: "אני יודע שיש כמה קודקודים בישראל שהיו מתים לשים עלי את ידיהם המזוהמות. אולי ביבי יבקש מטראמפ טובה להסגיר אותי לישראל. הם ביחסים טובים עכשיו".



השרה הרגב גינתה בחריפות את ההסתה נגד אדלשטיין: "תמונה קיצונית ופוגענית מסוג זה ראויה לכל גינוי. אין מקום לשימוש בסמלים של הנאציזם. אני מוקיעה ומגנה כל שימוש בתמונות שכאלו".



נתניהו ורגב. התעמתו עם אדלשטיין בנושא טקס המשואות. צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ורגב. התעמתו עם אדלשטיין בנושא טקס המשואות. צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90



בליכוד גינו היום (ראשון) בחריפות את ההסתה נגד יו"ר הכנסת, ומסרו כי "הזדעזענו לגלות בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק שלנו תגובה מכוערת ובה תמונה מסיתה כנגד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. זכויותיו הרבות של אסיר ציון לשעבר, שסבל מהתנכלויות רבות בברית המועצות רק בגלל היותו יהודי ידועות לכל".



עוד נטען בהודעה כי "ישנם אנשים שכנראה שכחו את זה ומרשים לעצמם לשפוך את הרעל שלהם ברשת החברתית. בליכוד, אין ולא יהיה מקום לדברים כאלה נגד אף אחד. גורמים אלה, שאין להם חלק בליכוד, עושים כל שביכולתם כדי להוביל את השיח למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם".



דוד שאין, יו"ר צעירי הליכוד, הוסיף: "הוכינו בהלם ובגועל נוכח ההסתה הפראית שמצאה ביטוי בדף הפייסבוק שלנו. ההקבלה המקוממת בין הצורר הגדול ביותר של העם היהודי לבין יו״ר הכנסת, כל שכן יולי אדלשטיין אסיר ציון לו זכויות רבות בשיבת ציון היא דבר בו נאבק בכל הכוח. הסתה שהחלה בהשוואה לסטלין נמשכת עתה להשוואה להיטלר. נחצו כאן גבולות אדומים שצריכים להדליק נורות אזהרה לכולנו. אנו בוחנים צעדים משפטיים למיגור התופעה. כל מפלגת הליכוד וצעירי הליכוד כמובן עומדים כאחד כנגד ההסתה הפראית נגד יו"ר הכנסת, חברנו יולי אדלשטיין כפי שראינו בעמוד שלנו״.



כזכור, בצל סערת טקס המשואות, אדלשטיין תקף ביום חמישי האחרון את נתניהו ורגב, זאת על רקע העובדה שנאומו של נתניהו ארך כ-14 דקות, פי שניים באורכו מזה של יו"ר הכנסת, בניגוד לסיכום בין הצדדים טרם האירוע. "אמינותו של נתניהו נפגעה", קבע אדלשטיין בראיון בחדשות 10, והוסיף: "הרסו את החגיגות". 



בהתייחס לדבריה של רגב, לפיהם הוא התבטא נגדה בחריפות בשיחה פרטית עמה, אמר: "אני זוכר מה עניתי, זה היה מאוד קצר, כך שלא קשה לזכור. אמרתי לה שנמאס לי מהשטויות שלה ושאם היא תמשיך בדרך הזו זו תהיה טעות פוליטית מאוד חמורה".